Ga naar inhoud

PC vraag


Robin_1986

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik had een vraag over mijn moederbord. Op de doos staat dat mijn Asus Moederbord tot 3 ghz kan. (Up to 3 Ghz Support staat op de doos) Mijn vraag was nu wat er juist mee bedoeld wordt. Heeft dat iets met de snelheid van de processor te maken. Kan ik dan tot 3 ghz met mijn kloksnelheid halen of is dat de snelheid van mijn moederbord waar dat op slaat. Graag had ik er wat raad over. En op de doos staat ook dat het makkelijk gaat om dit moederbord te overklokken. Heeft nog iemand ervaring daarmee om je PC sneller te laten lopen of een update van je moederbord te doen. Is het aan te raden of toch beter niet om iets te versnellen of update te doen van mijn moederbord?

PC is een Pentium 4, 2,69 Ghz kloksnelheid en het moederbord is Asus P4B533.

Alvast Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bord bedoelt dus dan je tot (gemakkelijk) tot 3Ghz kan overklokken.

Je processor kan met dat moederbord 3ghz halen, maar haast elk ander bord zou dat ook kunnen. (0.31 Ghz overklokken is nogal klein)

Persoonlijk zou ik die matige overclock niet uitvoeren, in benchmarks enzo zal je waarschijnlijk wel een verschil merken, maar in de praktijk niet.

Als je enig advies nodig hebt over het versnellen van je computer, maak je best een nieuw topic aan de Virus en Spyware zone. Plaats daar ook een HijackThis logje, onze expert Kape zal er dan naar kijken.

(Als je niet weet wat een HijackThis logje is, PM me dan even.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo

Bedankt voor je reactie alvast.

Nu had ik nog een vraag over mijn bios van computer.

Kan ik of door een computerwinkel iets laten instellen in je bios van mijn pc om die te versnellen, het ram versnellen of iets anders instellen bij mijn biosinstellingen waardoor de computer nog versnelt.

alvast bedankt

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het bios kun je vele zaken instellen waardoor je pc al dan niet sneller word.

Maar zoals eerder aangegeven is de winst vaak nihil en enkel merkbaar in benchmarks.

Als je in het bios begint te prutsen dan doe je vaak meer kwaad dan goed.;-)

Lees eens een paar Overclock tutorials die betrekking hebben tot uw cpu/moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.