Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn computer gaat vanaf het moment dat hij opstart een schijfcontrole doen als hij daar mee klaar is dan start hij opnieuw op om daarna meteen weer de schrijfcontrole te doen , zo blijft hij aan de gang. In de veilige modus kan ik niet komen want dan krijg ik links in het hoekje een knipperende cursor. Als ik bij het opstarten de f8 knop in gehouden hou krijg ik een keuze f1 of f2 , voor de rest kom ik geen stap verder.

Wie kan me helpen ?

Geplaatst:

Zo vlug mogelijk een backup maken van de data.

Het is bijna zo goed als zeker dat de harddisk aan het begeven is.

Download Ubuntu live cd

Brand het op cd of dvd

Start de computer op met de live cd

Kies voor live cd

Kies taal en dan toetsenbord

Je komt dan in windows en dan kan je alle data overbrengen naar externe computer, externe harddisk of usb-stick

Vervang daarna de harddisk.

Geplaatst:

Nou me cd-rom speler doet het al heel lang niet meer dus vrees dat dit niet gaat werken. Moet eerlijk bekennen het is echt een computer uit de oer tijd , maar als de harddisk kapot is dan kan je hem toch helemaal weg gooien ?

Geplaatst:

Als je al zelfs niet meer in veilige modus geraakt, wil dit bijna altijd zeggen dat er iets serieus mis is met de PC.

Ik zou alle gegevens veilig stellen en een format doen; als de harde schijf stuk is, deze vervangen.

Geplaatst:

In veilig modus kan je pijltjes toetsen gebruiken om te selecteren.

Maar ik ben zo goed als zeker dat de harddisk aan het begeven is.

Dan kan zelfs formateren niks helpen of hooguit het probleem een tijdje uitstellen.

Geplaatst:

Nee die krijg ik niet , krijg een zwart scherm met een alleen maar een knipperende cursor links in beeld. Krijg helemaal niets van keuze mogelijkheden !!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.