Ga naar inhoud

laptop zeer traag virtueel geheugen te klein


Beca

Aanbevolen berichten

Miijn ouwe laptop met Windows 2000 start verschrikkelijk traag op. 20 minuten heeft hij nodig. Op zeker ogenblik krijg ik de melding dat hij te weinig virtueel geheugen heeft en dat hij dat zal vergroten. Ok, maar traag blijft hij (ook na het opstarten dus). Kan ik dit oplossen? Er staan bijna geen programma's meer op de pc. Wordt enkel nog gebruikt voor beperkte maar specifieke toepassingen.

Ik dacht eventueel W 2000 opnieuw te installeren maar de bijgeleverde CD is voor mij niet te lezen. Het is een Ghost.exe file. Via Wikipedia leer ik dat het een kloon programma is van Symantec. Moet ik mij dan software aanschaffen om de herinstallatie te doen? Of moet ik mij kunnen behelpen met die Ghost.exe op de CD?

Ik hoop dat het met wat instellingen is op te lossen.

CCleaner, Spybot en virusscanner zijn er al over gegaan

aangepast door Beca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op dit moment alleen virueel geheugen te kort hebt dan moet je niet opnieuw installeren.

Om viruteel geheugen te vergroten doe je zo:

Klik op Deze Computer met de rechtermuis op eigenschappen.

Klik op geavanceerd

Klik op presatie / instellingen

Klik op Geavanceerd

Klik onderaan bij Virtueel geheugen op Wijzigen.

Klik op D:

Klik dan op Aangepaste grootte

Geeft bingingrootte 1500 MB

Maximaal grootte kan uw aanpassen tot 4.000 MB

Klik op instellen.

Klik nu op C:

Klik nu op geen wisselbestand.

Klik op instellen.

Nu hebt je meer ruimte in de C: schijf.

Daarna doe je dit:

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Start de computer weer op.

Dan dit doen:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.