Ga naar inhoud

Grafise kaart probleem


Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik ga me even verontschuldgen maar ik ga veel schrijf en leest tekens foutjes hebben ;D ik heb namelijk desilexy ofzo iets , gelieve me niet kwalijk te nemen :)

Nu wat is mijn probleem ?

-ik wilde mij een beter grafise kaart aanschaffen hat nog eentje liggen

een SAPPHIRE ATI RADEON X 1650 PRO ? Van mijn vorige pc die een maandje geleden gecrasht is :s

-Nu deze werkte nog :D wel spijtig van mijn pc maar kom .

-Ik hat dus nog 2 oudjes staan thuis heb er van de 2 eentje gemaakt die goed werkt zelfs buiten mijn veronderstellingen !

-Maar er zat een nvidea FX 5200 kaartje is is kwa zwak denk ik toch ?

-nu steek ik mijn nieuwe kaart in krijg ik gwn NO SIGNAL op mijn beeldscherm of op mijn TV schermdusja :s .

Wat heb ik alemaal zelf eerst geprobeerd :D .

1: Gewoon insteken en hoope op beeld :s .

2: FX 5200 driver unistal te doen .

2.1: Maar toen kreeg ik weer geen beeld .

3: Dus ik probeerde de ATI driver te instaleren van de nieuwe kaart maar daarvoor moest die kaart er insteken om de instalatie te beginen :s .

3.1: Maar dat gaat niet want krijg geen beeld.

4:Even aleen op TV scherm te laate opstarten wekte dus ook niet.

5:Ik heb de CD zitten te zoek maar vont die niet meer trug hehe ^.^ (veel teveel rommel van Cd's gaf de zoektocht op :s .

6:nu zat ik te denken AGP en PCI slot ? op de nieuwe kaart staat agp en het is een bruin slot op mijn moederbord dat is dan toch agp dus dat was het probleem nu ook weer niet

7:het baterijke er uitgesnokt maar gaf ook niet veel zin.

8. bios is een setup gedoe dell pc btw maar ik er maar weinig in veranderen ofzo dusja daar kon ik niet in begine te sukkele :s

nu moet je meer weeten ofzo vraag me maar ik zal dan wel probeere te beantwoorde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)
Besturingssysteem als je een nieuwe kaart in steekt? Dat lijkt me wat raar.

Welk systeem heb je eigenlijk? (Moederbord, processor, geheugen).

Volgens mij is er iets niet goed aangesloten als je geen signaal krijgt.

system : microsoft windows xp professional version 2002 service pack 3

pc : intel ®

pentium® 4 cpu 1.50ghz , 512mb of ram

60G geheugen ik heb nog 3hardschijfjes liggen maazr toen ik eentje probeerde bij aantesluiten leverde dat 3dagen probleempjes op dus vertrouw geen meer om er bij optesteken ofwel deet ik daar iets fout bij ?

nog iets weten?

aangepast door #°13°overload°13°#
Link naar reactie
Delen op andere sites

6:nu zat ik te denken AGP en PCI slot ? op de nieuwe kaart staat agp en het is een bruin slot op mijn moederbord dat is dan toch agp dus dat was het probleem nu ook weer niet
AGP kan dan wel het probleem zijn hoor. Een bruin slot is dus inderdaad een AGP slot van de oude generatie. Dit was de eerste generatie

afbeelding1

agp_slot.jpg

En dit was de daaropvolgende

afbeelding2

5865d1182788078-problemen-met-spellen-verkeerde-videokaart-agp_slot.jpg

Beiden zijn nog van de oude generatie AGP wel is er een verschil. Even letten .

Afbeelding zul je maar een AGP kunnen plaatsen met 1 inkeping.

Afbeelding 2 is bestemd voor een AGP kaart met 2 inkepingen, maar een AGP kaart met 1 inkeping past er ook netjes in, maar je zal geen beeld krijgen.

Ander vraagje. Het moederbord heeft een AGP slot, heet het moederbord ook een Video card on board?

Als ik het goed begrijp wou je nu deze plaatsen

card.jpg

Dan is het maar heel normaal als je de computer aanzet en je te zien krijgt NO SIGNAL

Jouw oude NVIDIA kaart zat in een AGP slot afbeelding 2.

De laatste afbeelding die ik hier laat zien is AGP PCI kaart .

P.S. Er word jou hier niets kwalijks genomen .

aangepast door seniorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

AGP kan dan wel het probleem zijn hoor. Een bruin slot is dus inderdaad een AGP slot van de oude generatie. Dit was de eerste generatie

afbeelding1

agp_slot.jpg

En dit was de daaropvolgende

afbeelding2

5865d1182788078-problemen-met-spellen-verkeerde-videokaart-agp_slot.jpg

Beiden zijn nog van de oude generatie AGP wel is er een verschil. Even letten .

Afbeelding zul je maar een AGP kunnen plaatsen met 1 inkeping.

Afbeelding 2 is bestemd voor een AGP kaart met 2 inkepingen, maar een AGP kaart met 1 inkeping past er ook netjes in, maar je zal geen beeld krijgen.

Ander vraagje. Het moederbord heeft een AGP slot, heet het moederbord ook een Video card on board?

Als ik het goed begrijp wou je nu deze plaatsen

card.jpg

Dan is het maar heel normaal als je de computer aanzet en je te zien krijgt NO SIGNAL

Jouw oude NVIDIA kaart zat in een AGP slot afbeelding 2.

De laatste afbeelding die ik hier laat zien is AGP PCI kaart .

P.S. Er word jou hier niets kwalijks genomen .

danku voor me niets kwalijk te neemen :D

umm de derde afb word niet afgebeelt

wel ik heb een inkeeping slotje van afb 1

die kaart past er trouwen perfect in hoor nu snap ik het niet want je denkt dat ik afb 2 slotje heb ? kan je wat verduidelijken austublieft

um denk niet dat ik een onboard video heb ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij vraagt zich af of je kaart een inkeping heeft of niet EN of het slot waarin je de kaart stak er uit zag zoals die in afbeelding 1 of in afbeelding 2.

Ik den niet dat er een derde afbeelding is.

En natuurlijk nemen wij niets kwalijk. Dit forum is er om iedereen proberen te helpen zo goed als we kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij vraagt zich af of je kaart een inkeping heeft of niet EN of het slot waarin je de kaart stak er uit zag zoals die in afbeelding 1 of in afbeelding 2.

Ik den niet dat er een derde afbeelding is.

En natuurlijk nemen wij niets kwalijk. Dit forum is er om iedereen proberen te helpen zo goed als we kunnen.

ik heb meer zo eentje als op afb 1

met 1 inkeeping en een groen beveilegings slotje er rond om

meschien kan dit helpen

zoek mijn moeder bordje of pc een op

het is een dell GX240

---------- Post toegevoegd om 23:03 ---------- Vorige post was om 22:50 ----------

kan ik nu iets aan mijn probleem doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh...

Dus hij steekt er goed in, je start de pc op maar je krijgt alleen geen beeld.

Nu heb ik gezien dat je een AGP 4x slot hebt op je moederbord maar je kaart heeft een AGP 8x slot nodig. Ik vrees er dus voor dat het niet zal lukken wat we ook proberen. Vergelijk het met een vierkantig blokje in een driehoekig gat proberen te duwen. Wat we ook proberen (naast een zaag), het zal niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.