Ga naar inhoud

Grafise kaart probleem


Aanbevolen berichten

Goh...

Dus hij steekt er goed in, je start de pc op maar je krijgt alleen geen beeld.

Nu heb ik gezien dat je een AGP 4x slot hebt op je moederbord maar je kaart heeft een AGP 8x slot nodig. Ik vrees er dus voor dat het niet zal lukken wat we ook proberen. Vergelijk het met een vierkantig blokje in een driehoekig gat proberen te duwen. Wat we ook proberen (naast een zaag), het zal niet werken.

ik weet het eigenlijk niet zeker lol het ziet er uit als afb 1 maar dan is het moederbord weer kwa kluer van afb2 de lengte is meer als afb 1 maar dan weer kleiner als afb 1 en afb 2 geeft dan weer de beveilegingen die afb 1 weer niet heeft ben totaal verward maar normaal als het er in past moet het toch werken niet :P ?

de kaarten aan de randjes waar je ze mee aansluit zien er even groot uit dusja

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

mmm .. maar volgens de site van ati zou 4x ook moeten voldoen.

Dan weet ik het ook niet direct meer.

Heb je misschien een extra stroomaansluiting op je kaart? Iets zoals dit?

Heb je ook de andere DVI aansluiting geprobeert op de kaart?

Gebruik je een DVi-VGA adaptor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm .. maar volgens de site van ati zou 4x ook moeten voldoen.

Dan weet ik het ook niet direct meer.

Heb je misschien een extra stroomaansluiting op je kaart? Iets zoals dit?

Heb je ook de andere DVI aansluiting geprobeert op de kaart?

Gebruik je een DVi-VGA adaptor?

aah bedoel je zoon voeding pintje als op disketten dat heb ik niet aangeslooten vroeg me al af wat het moest zijn :D

ik heb vga en wat is een dvi aansluiting ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 inkeping is dus AGP 4x of de eerste generatie van AGP slots

De Dell computer die je beschrijft ben ik even gaan bekijken en zou deze een AGP 8x slot bevatten, geen inkepingen.

Een AGP 4x gaat perfect in een AGP 8x passen, maar je zal geen beeld krijgen.

Na hier alles goed gelezen te hebben, en ik de dell pc gaan opzoeken ben, ga je daar een ATI grafische kaart moeten inpluggen en geen NVIDIA , omdat de chipset op je moederbord deze niet ondersteunt.

TheOmen

Moet je het bestuuringssysteem niet opnieuw installeren als je van grafische kaart wisselt?
Bij het vervangen van grafische kaart hoeft het besturingssysteem niet geherinstalleerd worden. Wel moeten eerst de drivers van de nieuwe kaart geinstalleerd worden, voordat men de nieuwe kaart gaat inpluggen.

Gebruik jij een Linux systeem?

aangepast door seniorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 inkeping is dus AGP 4x of de eerste generatie van AGP slots

De Dell computer die je beschrijft ben ik even gaan bekijken en zou deze een AGP 8x slot bevatten, geen inkepingen.

Een AGP 4x gaat perfect in een AGP 8x passen, maar je zal geen beeld krijgen.

Na hier alles goed gelezen te hebben, en ik de dell pc gaan opzoeken ben, ga je daar een ATI grafische kaart moeten inpluggen en geen NVIDIA , omdat de chipset op je moederbord deze niet ondersteunt.

TheOmen

Bij het vervangen van grafische kaart hoeft het besturingssysteem niet geherinstalleerd worden. Wel moeten eerst de drivers van de nieuwe kaart geinstalleerd worden, voordat men de nieuwe kaart gaat inpluggen.

Gebruik jij een Linux systeem?

ik gebruik windows xp profesional service pack 3

en dus een ATI kaart wil ik inpluggen het is net die kaart die niet werk die nvidia kaart werkt perfect want anders kon ik nu niet surfen om hulp /D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik windows xp profesional service pack 3

en dus een ATI kaart wil ik inpluggen het is net die kaart die niet werk die nvidia kaart werkt perfect want anders kon ik nu niet surfen om hulp /D

:sad Sorry, me even vergist en omgewisseld, de chipset ondersteunt geen ATI,

Kijk hé, of je nu Windows xp, vista, windows7, windows98 , Linux of eender ander welk besturingssysteem gebruikt, heeft geen enkel belang . Bij het aanzetten van de computer moet je altijd iets te zien krijgen. Jij krijgt met de ATI kaart onmiddelijk te zien NO SIGNAL , wat betekent

1) kaart niet geschikt voor het moederbord

2) kaart defect

En daar de kaart uit een gecrashte computer komt, is de kans ook zeer groot dat ze defect kan zijn. Meestal denkt men dat de computer gecrasht is, maar is de grafische naar de vaantjes. Bij mij een gecrashte computer , is een gecrashte harde schijf. Waarom de harde schijf niet uit de Dell halen en in de andere computer plaatsen, en XP herinstalleren?

aangepast door seniorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

:sad Sorry, me even vergist en omgewisseld, de chipset ondersteunt geen ATI,

Kijk hé, of je nu Windows xp, vista, windows7, windows98 , Linux of eender ander welk besturingssysteem gebruikt, heeft geen enkel belang . Bij het aanzetten van de computer moet je altijd iets te zien krijgen. Jij krijgt met de ATI kaart onmiddelijk te zien NO SIGNAL , wat betekent

1) kaart niet geschikt voor het moederbord

2) kaart defect

En daar de kaart uit een gecrashte computer komt, is de kans ook zeer groot dat ze defect kan zijn. Meestal denkt men dat de computer gecrasht is, maar is de grafische naar de vaantjes. Bij mij een gecrashte computer , is een gecrashte harde schijf. Waarom de harde schijf niet uit de Dell halen en in de andere computer plaatsen, en XP herinstalleren?

moet eerst sparen voor nieuwe pc daarme heb ik van twee oude eentje gemaakt =D

naja de kaart hoor je nog draaien tans want er zit een turbulentie molentje in :D

naja ik ga het hierbij laaten dan maar alemaal bedankt voor jullie hulp wie nog iets weet laat me wat weten maar ik denk dat deze twee vriendlijke mensen me al 100% ales hebben uitgelecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah bedoel je zoon voeding pintje als op disketten dat heb ik niet aangeslooten vroeg me al af wat het moest zijn :D

ik heb vga en wat is een dvi aansluiting ???

Dit is DVI en dit is VGA.

Ik wees er dus op dat er 2 poorten zouden moeten zijn waar je de kabel van je scherm op moet aansluiten.

Zoals op disketten? Ik heb het over een aansluiting als deze. Sommige videokaarten van het type dat jij hebt, hebben zo'n extra aansluiting. Ik weet zelf niet hoe die van jou er uit ziet dus ik moet wat gokken op dat gebied.

Misschien dat je een foto kunt trekken van de kaart en van het moederbord. Misschien dat we iets zien wat we nu nog niet doen.

@senioreke: Het zou hier om een Dell optiplex GX230 gaan. Volgens de documentatie van Dell zou dat bord een AGP 4x slot hebben. ATI laat dan weer weten dat de videokaart voor een 8x slot ontworpen is maar 4x ook volstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is DVI en dit is VGA.

Ik wees er dus op dat er 2 poorten zouden moeten zijn waar je de kabel van je scherm op moet aansluiten.

Zoals op disketten? Ik heb het over een aansluiting als deze. Sommige videokaarten van het type dat jij hebt, hebben zo'n extra aansluiting. Ik weet zelf niet hoe die van jou er uit ziet dus ik moet wat gokken op dat gebied.

Misschien dat je een foto kunt trekken van de kaart en van het moederbord. Misschien dat we iets zien wat we nu nog niet doen.

@senioreke: Het zou hier om een Dell optiplex GX230 gaan. Volgens de documentatie van Dell zou dat bord een AGP 4x slot hebben. ATI laat dan weer weten dat de videokaart voor een 8x slot ontworpen is maar 4x ook volstaat.

[ATTACH]4691[/ATTACH]:tongue:

[ATTACH]4692[/ATTACH]

[ATTACH]4696[/ATTACH]

dit is de grafische kaart die ik wil steeken op deze site kan je hem desnoots ook bekijken

http://www.appinformatica.com/imf/tarjetas-graficas-vga-agp-ati-x1650-512mb-sapphire-1g.jpg

en nu het moederbord nogxD

[ATTACH]4694[/ATTACH]

[ATTACH]4695[/ATTACH]

aub hoopelijk kan je hier meer mee doen:pcguru:

willen jullie ook mijn slot zien of mijn oude grafische kaart moet je het maar zeggen

hoopelijk lukt het want kzou hem heel graag steken /D:bawling:

post-4449-1417704009,7113_thumb.jpg

post-4449-1417704009,9031_thumb.jpg

post-4449-1417704010,3454_thumb.jpg

post-4449-1417704010,546_thumb.jpg

post-4449-1417704010,7362_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, daar is dan al geen probleem.

Welke van de aansluitingen op de kaart gebruik je nu? Die blauwe VGA of die witte DVI? Anders moet je is de andere proberen. Normaal vind je bij kaarten met dvi aansluiting automatisch een DVI-VGA adaptor.

Anders weet ik het niet meer, dan is of de AGP poort op het moederbord kappot, of de kaart zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.