Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Start-Computer-rectermuisklik op de desbetreffende schijf.

Kies nu eigenschappen en vervolgens tabje Hardware.

In die lijst kun je zien welke schijven er in het systeem aanwezig zijn en daar staan alle gegevens zoals Merk en Type HD.

[ATTACH]4780[/ATTACH]

post-8298-1417704018,7912_thumb.jpg

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als het een kloon is (geen merkcomputer) moet je bij het aanzetten van de computer de DEL toets indrukken, kom je in het BIOS. Als het om een merkcomputer gaat is dit meestal F10 toets. Ik zou wel graag het juiste type van HD willen weten, en ook de gegevens van je moederbord. Als je heel zeker bent dat het een SATA is , moeten er aanpassingen uitgevoerd worden in het BIOS. Als je geen kennis hebt van het BIOS, haal er dan iemand bij, die er wel kennis van heeft.

---------- Post toegevoegd om 11:06 ---------- Vorige post was om 10:59 ----------

Jean-Pierre

In die lijst kun je zien welke schijven er in het systeem aanwezig zijn en daar staan alle gegevens zoals Merk en Type HD.

Inderdaad , hier kun je het ook zien, maar niet voldoende.

Je ziet ATA , IDE en SATA is beiden ATA . IDE en (P)ATA is hetzelfde , (S)ATA heeft een andere aansluiting.

P staat voor parallel

S staat voor serieël.

Bij Pata moet er nog gebruik gemaakt worden van jumpertjes, bij Sata niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet daar exact het MERK (Westeren Digital in mijn geval)en het TYPE (WD 1500HLFS)van de HD.

Merk en type geven we even in op google en we weten zo of het een Sata of Pata schijf is.;-)

Ook Partition Magic geeft die info weer volgens mij maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja deze heeft jumpertjes in welke moet i dan zitten?

---------- Post toegevoegd om 11:18 ---------- Vorige post was om 11:14 ----------

aha oke, nou als ik thuis ben dan voer ik het uit dan laat ik het wel weten met een screen bij mij volgende bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.