Ga naar inhoud

Antispyware > opgelost maar nog steeds enkele problemen!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Malwarebytes heeft al behoorlijk wat opgeruimd, maar we zijn er nog niet helemaal :sad

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Combofix gedownload.

Ik heb het geopend en mijn virusscanner uitgeschakeld.

Dan verscheen er een blauwe kader op mijn scherm.

Deze was dan begonnen met scannen op malware.

Toen was er iets met een rootkit (ofzoiets) en vroeg het om mijn pc te laten heropstarten, wat ik dan ook heb laten doen.

Heropgestart verscheen er weer zo'n blauwe kader die opnieuw begon te scannen op malware.

Deze keer kwam er iets op van 'Voltooid deel 1' .... 'Voltooid deel 50' .....

Toen was mijn pc vanzelf uitgegaan, en van zelf weer heropgestart.

Alleen is er geen log Combofix.txt geopend...

Kan ik dit misschien ergens terugvinden?

Ik heb wel een melding van Microsoft Windows gekregen:

Het systeem is hersteld van een ernstige fout.

Er is logboekvermelding van deze fout gemaakt.

Vertel Microsoft over dit probleem (...)

Als u de inhoud van dit foutenrapport wilt weergeven, klikt u hier°.

°Handttekening van fout

BCCode : 19 BCP1 : 00000020 BCP2 : 85C57838 BCP3 : 85C57C50

BCP4 : 1A830004 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 768_1

(...)

Als u de technische gegevens van het foutenrapport wilt bekijken, klikt u op: klikt u hier. °°

°° De volgende bestanden worden aan dit foutenrapport toegevoegd:

C:\DOCUME~1\SILKED~1.SIL\LOCALS~1\Temp\WER80e1.dir00\Mini051610-01.dmp

C:\DOCUME~1\SILKED~1.SIL\LOCALS~1\Temp\WER80e1.dir00\sysdata.xml

---------- Post toegevoegd om 22:44 ---------- Vorige post was om 22:44 ----------

De Recovery Console heb ik ook laten installeren via Combofix..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had daar al gekeken en heb nog eens gekeken, maar niks gevonden...

Enkel is er wel dit:

Als ik op Deze computer doe, en dan op de BOOT (C:) klik, dan zie ik een icoontje met Combofix... en dit blijft zo maar doorgaan...

(zie afbeelding)

Ik heb nogtans Combofix gewoon laten doen zoals u gezegd had,

en ik had mijn anti-virus-scanner uitgeschakeld.

post-19464-1417704025,9844_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermitq in je lijstje ook aanduidingen voorkomen van de map Qoobox, betekent dit normaal dat Combofix wel degelijk correct gewerkt heeft. Alleen is dan de vraag is welke van de mappen het bestand combofix.txt terechtgekomen is. Want de lange reeks combinaties Boot/Combofix is dan weer niet alledaags.

Je zou misschien via de "zoekfunctie" een kunnen zoeken naar combofix.txt ... en zo de locatie van het log kunnen bepalen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nogmaals gezocht, maar niks gevonden.

Mijn computer is sinds de Combofix wel trager geworden!

Moet ik deze Combofix misschien terug verwijderen?

Sinds die laatste scan met Malwarebytes' Anti-Malware en het geen wat ik verwijdert heb met de HiJackThis, heb ik geen problemen meer gehad van ongewenste internetpagina's, geïnfecteerde bestanden, anti-virus die virusmeldingen geeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download hier CCleaner. en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Dit is de "normale" procedure. In jouw geval lijkt het me zinvol om ook alle mappen BOOT + COMBOFIX daarna eens te bekijken. Zijn deze nog aanwezig, mag je deze allemaal manueel verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Combofix gedeïnstalleerd en de C:\Qoobox manueel verwijderd.

Ik heb ook het analyseren, schoonmaken, scannen, herstellen.... met CCleaner uitgevoerd.

Is er nu nog iets dat ik moet doen?

Of zou het nu normaal gezien opgelost moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.