Ga naar inhoud

Tracking cookie enz


Aanbevolen berichten

Met AVG krijg ik zo goed als 99% van de keren dat ik internet open resident shield alert ... van zo'n tracking cookie ( kijk afbeelding ), en ik vroeg me af is dat dan echt gevaarlijk ofzo want ik heb mozzila firefox enz bij exceptions gezet maar nog krijg ik die waarschuwingen elke keer -_-'

Alvast bedankt, Stef

post-19587-1417704026,7444_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stef

Klik in het AVG venster op Extra -> Geavanceerde instellingen...

In het geopende venster klik je in de lijst links op de tekst Resident Shield.

In de lijst die nu geopend wordt vink je het keuzevakje Tracking cookies scannen af.

Deze instelling zou ervoor moeten zorgen dat je de alert van Tracking cookies door Resident Shield,

niet meer krijgt bij het openen van een pagina.

In de regel zijn Tracking cookies niet gevaarlijk, en je kan ze altijd verwijderen na een Computerscan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scannen van "Tracking cookies" volledig uitschakelen is toch een beetje riskant lijkt mij.

Als je die melding krijgt klik dan op de optie "Add to exeptions".

Dat zorgt ervoor dat die niet meer gescand word en dat je dus die melding niet meer krijgt.

Voer ook onderstaande eens uit.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

CCleaner mag je blijven gebruiken,een wekelijkse scan zorgt ervoor dat alles netjes opgeruimd blijft.;-)

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Scannen van "Tracking cookies" volledig uitschakelen is toch een beetje riskant lijkt mij.

Nochtans staat dit bij mij ook altijd zo ingesteld,

en er is nog nooit een probleem geweest.

Zoals ik al zei zijn Tracking cookies in de regel niet gevaarlijk,

en bij een computerscan kan je aangeven dat deze moeten gescand worden, en kan je ze na de scan ook verwijderen.

Als er bij mij ooit een probleem was geweest in de lange tijd dat ik AVG gebruik en de instelling die ik hier voorstel,

zou ik ook nooit voorstellen om deze instelling te maken.

Want geef toe, bij bijna iedere pagina die je opent een alert van Resident shield krijgen voor zo'n Tracking cookie is op zijn zachtst gezegd hinderlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stef

Je kan het ook op de volgende manier doen :

Klik in het AVG venster op Extra -> Geavanceerde instellingen.

Open het knooppunt Resident Shield en klik op Geavanceerde instellingen.

Onder de optie De volgende extensies uitsluiten bij het scannen vul je in het tekstveld het volgende in :

atdmt.com

Klik op toepassen en OK

Mocht je het keuzevakje Tracking cookies scannen reeds afgevinkt hebben,

vink dit dan terug aan, en klik daarna op Toepassen en OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik deed eerst atdmt.com maar zet automatisch ATDMT*

Inderdaad wordt dat automatisch verandert in ATDMT* ,

dat is normaal, dus geen punt om je zorgen over te maken.

Deze instelling is ook de veiligste,

het beste kan je dus bij Resident Shield Instellingen,

het keuzevakje Tracking cookies scannen terug aanvinken als je dat al afgevinkt had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.