Ga naar inhoud

Moeilijkheden bij opstarten en afsluiten


Aanbevolen berichten

Ik ben lid sedert vanmorgen, en veroorloof mij aan het panel volgende vraag te stellen. Bij het opstarten en afsluiten van Windows XP duurt het ellendig lang voor de pc opgestart is, en hetzelfde voor het afsluiten.

Ik heb reeds geprobeerd, om de opstartijden en afsluittijden te verkorten tot 1 doch merk weinig resultaat. Voor het afsluiten, heb ik de snelkoppeling gemaakt voor het snel afsluiten, doch ook geen merkbaar resultaat.

Anderzijds, als ik in IE of outlook express, op een link druk duurt het ook lang vooraleer het scherm er is. Kan dat soms iets te maken hebben met het opstarten en afsluiten?

Ik scan regelmatig mijn pc, met verschillende scans.

Ik wil iedereen die mij mogelijk de oplossing kan geven voor mijn problemen, op voorhand bedanken

77831charles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Walbit. Ik dank U voor uw reactie op mijn moeilijkheden.

Mijn PC is een Medion van 2001 Scanners: Advanced System Care CCcleaner Registry Booster Spybot Search & Destroy Super Anti Spyware Wintools.net Slow PC Fighter AVG Antivirus 9 Hardware in de PC ST 240823 A Schijfstation

WDC WD 3200 AAJB - 00J3AO "

Diskettestation

Lite_ON DVD SOHD*16P98 DVD/CD rom

NEC_DVD_RWND-3540 A DVD/CD rom

Ik hoop dat deze informatie overeenstemt, met de door u gevraagde

Dank bij voorbaat 77831 charles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou adviseren om maar 1 anti-virus programma te hebben, en dan kan je er ook nog een spyware programma naast houden als je dat wilt (is volgens mij niet per se nodig, maar dat weet ik niet zeker).

Je kunt bijvoorbeeld AVG antivirus en spybot houden. (ccleaner is geen virusscanner maar wel handig, die kun je er ook op houden), en de rest deïnstalleren. Dat zou sowieso een kortere opstarttijd moeten geven. Daarnaast heb je kans dat virusscanners met elkaar interfereren wat tal van problemen kan veroorzaken. (tot computer crash aan toe...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joost M bedankt voor uw reaktie, maar ik meen dat ik het de raadgevingen niet kan gebruiken. Bij het opstarten, start enkel de AVG 9

mee op. De andere starten niet mee op, en kunnen dus het opstarten niet vertragen. Nogmaals bedankt voor de reaktie.

77831charles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou verbaasd zijn als je wist wat er toch in het geheugen geladen wordt van programma's die eigenlijk niet mee opstarten.

Spybot Search & Destroy heb je eigenlijk niet nodig als je AVG 9 gebruikt.

Ik gebruikte vroeger ook Spybot Search & Destroy maar sinds AVG een anti spyware module heeft, heeft Spybot Search & Destroy niets meer gevonden bij het scannen.

Advanced System Care, Registry Booster, Wintools.net en Slow PC Fighter zijn allemaal programma's die eigenlijk hetzelfde doen.

Om de volledige specificaties van je systeem te kennen en zo een idee te krijgen van de snelheid en de mogelijkheden doe je het volgende.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Om te zien wat er allemaal (onnodig) mee opstart, doe je het volgende.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Het logje van hijackthis kan je ook opslaan en eveneens als bijlage aan je bericht hangen.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.