Ga naar inhoud

[OPGELOST] Windows Xp op Laptop Draait vierkant!


Gast filipdelanghe

Aanbevolen berichten

Gast filipdelanghe

Hallo,

kan iemand mij helpen? Ik ben al een hele tijd bezig aan het proberen om xp op mijn laptop te krijgen, maar het werkt niet!

Ik heb een tweedehands compaq armada E500 van mijn vrouw haar werk gekocht. Er stond een illegale versie van Xp pro op. Na een paar problemen om updates uit te voeren dacht ik : ik zet er mijn versie van Xp home op ( legaal). Dus ik doe dat! Ja , zal wel, ik kreeg dat daar niet op! Verschillende bestanden kon hij niet kopieëren. Na veel proberen lukte me het dan toch! Maar ik kan er geen enkel ander programma opzetten, want hij zegt dat hij windows installer niet kan laden omdat de computer waarschijnlijk in veilige modus draait? Ik heb dan geprobeert om via de herstelconsole het probleem te verhelpen Ook via de opstart modus met de originele Xp cd. lukt niet! Ik kan ook geen verbinding maken met het internet, hij heeft foutmeldingen over CSEMGTM.sys123 en noem maar op.

Weet iemand hoe ik dat verhelp?

Ik zou u zeer dankbaar zijn, de laptop draaide tenslotte op Xp voordien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast filipdelanghe

Hallo,

Ja, dat heb ik gedaan, zelfs meerdere malen opnieuw. eerst als NFTS en dan als Fat 32.

Er staat nu windows Xp op, maar heel wat dingen ontbreken! zoals systeem herstel, ook problemen met de RPC - server? En ik kan niet installeren, hij heeft telkens een foutmelding over windows installer. Hij heeft wel als reden op dat hij waarschijnlijk in veilige modus draait, maar dat is niet zo!

heeft u een idee?

Mvg Filip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Compaq wordt normaal gezien een soort recovery-cd geleverd. Vermoedelijk ontbreken nu een paar drivers en toepassingen waardoor de laptop niet goed draait. Heb je de mogelijkheid om aan die recovery-cd te geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een laptop, designed for windows XP, er staat ook windows xp pro op,

maar normaal moet er 98 op, omdat hij xp eigenlijk niet aan kan, ben je zeker

dat jou laptop zwaar genoeg is voor xp?? op deze laptop heb ik maar 3

programmatjes opstaan en elke seconde hangt hij ook vast... Ik ga er ooit wel eens

iets aan doen, maar misschien kan dit ook het probleem bij jou zijn?? Of het is zoals

de anderen zeggen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij tijdens de installatie van windows al fouten gaf met het lezen dan komt dat omdat de cd-lezer(brander) niet goed meer werkt (te langzaam draait, of gewoon helemaal "op" is )

ik denk dat dit de hoogstwaarschijnlijkste reden is.

dit is volgens mij alleen op te lossen door of een nieuwe cd/dvd-lezer(brander) aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast filipdelanghe

Hallo,

Op de eerste vraag! Nee ik heb geen recovery cd van de laptop, hij komt van de school van mijn vrouw. Er stond een versie op van windows Xp pro met spraaktechnologie en supernova( een programma dat alles dat je ziet super vergroot), hij draaide redelijk. Maar je kan er niets anders mee doen, geen updates enz.

Op de reactie dat de cd-lezer "op" zou zijn stel ik mij de volgende vraag: waarom istalleert hij dan zonder problemen windows 98 ?

Dank u voor de reacties

Groeten Filip

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij wel windows 98 installeerd ligt het niet dat de cd/dvd - lezer/brander "op" is.

is je systeem wel compatible met windows 98 (de versie die je gebruikt.) want windows XP home heeft volgens mij veel mindere systeemvereisten nodig dan windows XP Professional.

misschien kun je je systeem specs eens geven zodat wij eens kunnen kijken of je pc wel compatible is met windows XP Home of Professional

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.