Ga naar inhoud

Linksys by Cisco WRT120N


leroy

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een tijdje een Linksys WRT120N aangeschaft voor mijn vriendin. Alleen er is nogal een verschrikkelijk mankement aan de hand. En ik kan het niet terugvinden in de router.

Iedere keer wanneer er een tijdje een verbinding is (draadloos EN vast) dropt de internet verbinding. In het begin dacht ik dat het kwam omdat multicast niet gefilterd werd (wegens downloaden wat hetzelfde probleem opleverde). Dit werd uiteindelijk verholpen door multicast eruit te laten filteren door de router.

Nu zit ik met hetvolgende probleem en dat is wanneer de laptops/pc's een tijdje aan staan. Dat het draadloos en het vaste eruit valt, binnen een paar seconden is deze weer terug UP en kan er weer gewerkt worden. Dit is zeer irritant wanneer er continu een verbinding tussen werkstations moet blijven bestaan (voor onder andere het delen van het outlook.pst bestand).

Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Of is er iemand bekend mee die dit heeft verholpen??

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier NIET om de laptop of pc die uitvalt. Het gaat echt om de Linksys router waarbij de radio poorten en de Fast Ethernet poorten van UP naar DOWN gaan, en na een paar seconden weer terug naar UP.

Het ligt niet aan de werkstations, maar echt aan de router.

Ik kwam vandaag zelf nog met het idee dat het mogelijk is dat de modem nog een tabel in zijn geheugen heeft zitten met het mac-adres van de pc die voorheen direct aan de modem gekoppeld heeft gezeten. En dus elke x-aantal seconden een checkup doet naar het MAC-adres van het eerste apparaat aan de lijn.

Het herstarten van de modem heb ik nog niet geprobeerd en ga ik uittesten wanneer het netwerk niet meer gebruikt wordt. Dan laat ik weten of dit baat heeft gehad of niet. (Ik vrees eerlijk gezegd van niet).

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.