Ga naar inhoud

computer blijft slapen na batterij op geladen is ?


Gast witzwart

Aanbevolen berichten

Gast witzwart

ik was mijn foto'"s aan bekijken met mijn notebook en plots ging mijn notebook in slaapstand,omdat mijn notebook batterij leeg was.Ik heb mijn wisselstroomadapter aan gesloten en gewacht tot de batterij op geladen was.

Normaal gezien moest ik nu op een toets duwen om mijn notebook terug te laten werken,maar de notebook doet niets meer,het scherm blijft zwart en er brandt alleen twee lamps.

1. lamp voor aan en uitknop.

2. lamp voor batterij op geladen is of niet.

Maar dit lampjes brand niet,HDD licht op wanneer het harde schijf station atief is ?

En de lampjes voor hoofdletterstoets en voor nummer toetsenblok is ingeschakeld brandt ook niet wanneer ik deze toets indruk ?

Soms brandt het lichtje en soms brandt het lichtje niet van de muis als deze in een usb stekker zit ?

:help: dank.u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u op de aan/uit knop drukt gaat hij dan ook niet aan?

Als bovenstaande niet werkt kun je het scherm eens dicht klappen en terug openen.

Start knop gedurende 5 sec ingedrukt houden en laptop volledig afsluiten en vervolgens herstarten (niet opgeslagen data gaat hierdoor wel verloren) als bovenstaande niet werkt.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast witzwart
Als u op de aan/uit knop drukt gaat hij dan ook niet aan?

Als bovenstaande niet werkt kun je het scherm eens dicht klappen en terug openen.

Start knop gedurende 5 sec ingedrukt houden en laptop volledig afsluiten en vervolgens herstarten (niet opgeslagen data gaat hierdoor wel verloren) als bovenstaande niet werkt.

Ik heb alles gedaan zoals hierboven staat geschreven,maar mijn notebook blijft nog altijd door slapen en wordt niet meer wakker ? alleen het groen lampje van het aan en uitknop brandt en het groen lampje van de batterij brandt en dit is alles.

Maar ik hoor de harde schijf draaien,want ik hoor een draaiende geluid en na ongeveer 10 minunten hoor je opeens de molen draaien om af te koelen.

Mijn notebook is een acer aspire one,8.9 insch,een netbook eigenlijk.

Wat kan ik nog allemaal doen op mijn computer terug laten opstarten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast witzwart
Sluit volledig af door op de aan/uit knop te blijven drukken tot alles stilvalt.

Haal de batterij eruit en start op met enkel netstroom.

okee,heb ik gedaan maar nog altijd blijft de computer slapen.Nu brandt alleen het groen lampje van de aan en uit knop en je hoor de harde schijf draaien denk ik toch,want ik hoor een draaiende geluid meer niet.

Wat nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast witzwart
Naar de winkel brengen zal de beste oplossing zijn vrees ik want met software "trukjes" krijgen we hem niet aan de praat.

Waarschijnlijk is het dus een technisch defect en niet softwarematig.

Okee,bedankt,maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt en deze netbook is nog maar 16 maanden oud.

Nog een klein vraag,als de harde schijf niet meer moest werken,hoor je dat dan ofwat doe dat dan voor een geluid ? of hoe kan ik dat te weten komen als de harde schijf nog werkt of niet meer werkt ?

aangepast door witzwart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast witzwart
Dat geluid kan ook gewoon de koeling zijn die begint te draaien.

Als de laptop maar 16 maand oud is, heb je nog garantie.

Dan moet je niet twijfelen. Afblijven en binnen doen voor herstelling.

Okee,bedankt voor de goede informatie en nu maar hopen dat ik geen verzending kosten moet gaan betalen voor mijn netbook binnen te brengen in de carrefour,want acer geeft maar 1 jaar garantie op deze netbook staat geschreven in de garantie boek van acer ? Maar de wet zegt normaal gezien 2 jaar,ik weet het niet hoe dat allemaal in zijn werkt gaat en hoeveel ik ongeveer verzending kosten zal moeten betalen ?

Bedankt voor alles. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.