Ga naar inhoud

op correct formaat printen.


Aanbevolen berichten

Ik zit een beetje met een printer probleem met het oog op afbeeldingen printen in een gewenst formaat.

Met mijn eerste hp printer kon ik het formaat van een plaatje gewoon bijstellen in het printprogramma dus dat was geen probleem.

De laatste printer die ik had kon dit echter niet, dat was een brother printer.

Na veel ergernis heb ik het ding weggedonderd maar toch is dit de enigste printer die voordelig is in gebruik wat de cartridges betreft.

Ik wil hem wel weer kopen maar het probleem is dus dat ik niet met het printprogramma het formaat goed kan instellen voor het formaat.

Dit is tevens weer het zoveelste euvel wat dit ding betreft moet ik erbij zeggen.

Het printprogramma zet plaatjes alleen neer in de pixel grootte of in 2,4,6,9 keer op een pagina.

Als ik het plaatje met paint verklein worden het altijd minder pixels dus dat gaat niet werken voor de scherpte.

Ook de comunicatie tussen paint en de printer is niet goed, dus het uiteindelijke formaat is altijd gissen, 4cm is voor de brother dus 4.5cm of iets dergelijks, er klopt geen barst van.

Wie weet een oplossing ervoor om toch goed te kunnen printen op een gewenst formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank, ik zal het eens proberen.

Ik hoop dat de pixel diepte behouden blijft, maar ik heb het nog niet geprobeerd, en ook nog niet alles gelezen ed.

Wat ik wel heel rot vind van de brother programeurs is dat ze er geen rekening mee gehouden hebben met dit.

De brother printers printen goed en inkt is niet duur, vooral als je ze laat navullen, maar aan het apparaat zelf zitten veel euvels en ergenissen, dat ding escaleerd bij mij enorm.

Net alsof het een eigen leven wilde gaan leiden buiten de pc om, gebruiksgemak is dus zeer laag, het tegenovergestelde van de hp dus.

Midden in de nacht ging het ding zelfs zijn koppen schoonmaken, wat een herrie, ik moest de stekker eruit trekken met dat ding, een aan en uit knop was ze ook te veel dus.

Alleen een standby zat erop, en dan nog gaat hij ze koppen reinigen middenin de nacht.

Ik heb nog nooit een apparaat gehad wat zo de escalatie oproepte, verschrikkelijk.

Alleen scannen deed hij goed, maar het printer gedeelte was programatisch rot, ook de constructie laat ernstige gebreken zien, terwijl de printkoppen ed wel perfect en goedkoop zijn.

Toen ik hem sloopte zat er zelfs nog papier in de papier rollers terwijl in de handleiding je dat gewoon makkelijk eruit kon halen.

Hij printe ook met aanloop strepen wat duidelijk ook niet nodig hoeft te zijn.

De techniek van de koppen is helemaal ok, maar het apparaat gaat ten gronde door het besturings programma, en de constructie.

Ik heb brother ook een mail gestuurd met alle 20 euvels die ik vond, ze wisten niet wat ze moesten zeggen.

Ik hoop toch dat ze er wat mee doen, want de techniek op zich is perfect, dat geld vooral omdat de inkt zo goedkoop is, daar kunnen ze ook de markt mee veroveren denk ik, 10 euro voor een catridge van 10cc, apparte kleuren en zwart is nog goedkoper.

Ik wil ook iedereen dit ding aanraden, alleen dus dat eigen leven wat het apparaat wil gaan leiden en de constructie zijn een totale ergernis voor iemand die snel en makkelijk wil werken.

Ik krijg nog de kriebels ervan, het lucht even op om dit te schrijven.

Maar bedankt Stegi, ik zal het eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik geen ervaring met Brother printer.

Maar wel met canon en epson.

Bij beiden had ik namaak inkt gebruikt tot de printer letterlijk versleten was. Bij Epson naar schatting 100.000 pagina

Tegenwoordig is moeilijk of niet meer mogelijk met Epson om met namaakinkt te doen.

Bij Canon is dat nog mogelijk bij sommige printer.

Op dit moment heb ik wel nog HP A3 printer.

Wel een paar keer gebruik en ik moet het niet meer hebben.

Ook als je niet gebruikt maakt hij lawaai zonder enige reden.

Misschien komt dat omdat ik kleuren Laserprinter heb dat veel beter kleuren afdruk en stukken sneller.

Laserprinter verbruikt is zeker niet goedkoper dan inktjetprinter.

Maar is wel watervast wat voor ons belangrijk punt is.

Nu is mijn laserprinter versleten.

Binnenkort huren we een nieuwe A3 kleuren laserprinter met een vaste kost per maand inclusief toners. Het zal van een nieuwe techniek toners zijn die heel anders werkt dan de huidige.

Maar als ik inktjet printer zou kiezen dan zet ik wel Epson helemaal bovenaan.

Het techniek is niet hoeveel kost de inkt per ML maar hoe goed je met kleuren omgaat.

Anderzijds betaald je wel blauw aan inkt.

Ik heb onlangs nog hier iemand geholpen aan een printer en deze is in verbruikt goedkoper dan de uwe.

http://nl.canon.be/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA_MP640/index.asp

Het voordeel van deze printer is dat je namaak inkt kan kopen.

Zelfs als je orgineel koopt dan is het nog goedkoper dan de uwe.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zie het, het scheelt wel meer dan twee keer, vooral als je andere navulbare inkt gebruikt.

Dat vond ik op deze site, scheelt een paar euro, maar toch.

Pixma MP640 Canon Pixma serie Printer type Canon Inkt cartridges Canon PGI-520BK inktcartridge zwart (origineel), cli-521bk, pgi-520bk, cli-521c, cli-521m, cli-521y, pixma mp640, pgi-520, mp640, 018454, cli-521, 018456, 018352, 018450, 018356, 018354

Met printers is het een beetje rot, je kunt nooit alles testen, het is maar gissen wat je uiteindelijk in huis krijgt.

Een probleem, vooral als het over inkt gaat.

Bij mijn oude hp moest ik een kleuren cartridge kopen met alle kleuren tegelijk erin, en die was ook duur.

Wel weer grappig dat bij kieskeurig.nl of zo staat dat de canon ook print als de kleuren op zijn.

Die malle brother gebruikte zelfs de kleur geel als hij zwart moest printen, dan zit je na verloop van tijd nog met de aanschaf van een cartridge.

Net alsof ze het expres doen.

Wat ze met die malle cartridges verdient hebben de bedrijven, ik vraag mij het af.

Dat is ook de reden waarom wij hier in ons dorp een cartridge center hebben, dat bedrijf verdient zijn geld met de verkoop van andere vervangbare cartridges en het navullen ervan.

Wel weer apart dat hun weer geen inkt los verkopen, het zijn hun inkomsten natuurlijk dat hun dat navullen weer voor je doen.

Hoe dat ook weer over voor de gek houden gaat, dan maar ergens anders kopen natuurlijk, zeer ironisch.

Maar ja, bedank voor de tip, anders was ik er nooit achtergekomen denk ik.

De cartridges zijn ook 20ml natuurlijk omdat het ook een foto printer is, dat kun je van canon verwachten natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan dat er geel wordt gebruikt bij zwart.

Daarom moet je ook opletten welke kleuren je gebruikt.

Puur zwart wordt zelden gebruikt tenzij gewoon tekst.

Toen we vroeger 10.000 folders moeten afdrukken en toen was de inkt nog 3 kleuren samen merkte ik als ik de bepaalde kleur wat wijzigd zonder dat het opvallend verandert bespaarde ik enorm veel inkt.

Je kan wel begrijpen dat je veel potjes nodig hebt voor 10.000 bladzijde in kleur.

Maar door goed op te letten kon ik met 1 potje 23 ml per kleur iets meer dan 600 bladzijde afdrukken.

Wel had ik veel geduld nodig want het drukte 3 pagina per minuut.

Dus een hele week non-stop afdrukken met 2 printer.

Maar de resultaat was wel dat het goedkoper is dan de drukker.

Nu is dat een hele verschil met de 23 pagina in kleur dat de huidige laserprinter aan kan.

Mijn allereerste printer (1990) was een Epson.

Het drukte 1 pagina per 3 minuten.xD

Enorme snelheid in die tijd.:D

Echt gebeurd:

Belasting vroeg aan mij om alle bons af te drukken.

Weet je het zeker vroeg ik.

Ja want dat moet.

Geen probleem zei ik.

Na een paar uur zei de belasting: stop ermee want dat duurt veel te lang.xD

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.