Ga naar inhoud

Boot error na verwijdering partitie


lvo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik zit met een vrij serieus probleem:

Ik heb enkele dagen geleden mijn C-partitie verwijderd (met behulp van GParted Live), ik dacht dat niet erg was aangezien windows geïnstalleerd was op mijn G-partitie en mijn documenten zaten in de E-partitie.

Nu, toen ik mijn computer daarna terug opstartte kreeg ik de volgende melding:

Reboot and Select proper Boot device

or Insert Boot Media in selected Boot device

Na wat googelen kwam ik op deze pagina terecht: Reboot and Select proper Boot device

Ik heb dan maar met behulp van de windows installatie-cd 'fixmbr' geprobeerd, maar dat veranderde niets.

Nu is het enige wat ik wil, mijn bestanden nog redden (ik ga overschakelen op een mac). Hoe doe ik dit het beste? Ik heb hier ook een schijfje met ubuntu erop liggen, ik weet niet of ik dit misschien kan gebruiken?

Bedankt alvast!

Lvo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle partities bevinden zich inderdaad op dezelfde schijf.

Op de C-partitie stonden oude bestanden van mijn vorige windows-installatie (waaronder de WINDOWS-map). Ik vrees dat het probleem zich daar bevindt, niet?

Bedankt voor uw snelle antwoord!

[edit] @Kweezie: Ik denk wel dat het een live-cd was, maar ik dacht dat ik een andere melding kreeg als ik probeerde te booten vanaf deze cd. Ik zal het even proberen.

---------- Post toegevoegd om 13:06 ---------- Vorige post was om 12:54 ----------

Ik kreeg dus inderdaad een error bij het booten vanaf de live-cd, nl. de volgende:

.. MP-BIOS bug: 8254 timer not connected to I0-APIC

Kernel panic - not syncing: I0-APIC + timer doesn't work! Boot with apic=debug and send a report. Then try booting with the 'noapic' option

aangepast door lvo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Booten vanaf de ubuntu cd gaat dus niet maar met de windows installatie cd gaat het wel?

Start op met de windows cs en ga naar de herstelconsole.

Typ fixboot en druk enter.

Typ fixmbr en druk enter.

Typ exit en druk enter.

Verwijder de cd en herstart de pc.

Ga in het bios, controleer de datum en tijd en verbeter indien nodig.

Start verder op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat heb ik geprobeerd, maar al bij de eerste stap, fixboot, komt er:

FIXBOOT kan het systeemstation niet vinden of het opgegeven station is ongeldig.

Ook, bij het lijstje van windows-installaties staat er enkel D:\WINDOWS, terwijl D:\ mijn cdrom-lezer is, de windows die ik wil bereiken staat op G:\. Of is dit normaal?

Bedankt al in elk geval!

edit: blijkbaar moet er na fixboot nog de naam van de schijf staan, ik ga het even proberen

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/bootcons_fixboot.mspx?mfr=true

edit2: Dit werkte ook niet, ik kreeg dezelfde melding :(

Wanneer ik bootcfg /list probeer, krijg ik de volgende melding:

Er zijn geen opstartvermeldingen die kunnen worden weergegeven

aangepast door lvo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin meer en meer te geloven dat mijn pc vervloekt is..

Ik krijg nl. de volgende error wanneer ik probeer te booten vanaf de Partition Wizard cd:

Boot failed: press a key to retry...

(Wnn ik een toets indruk start de pc gewoon opnieuw op en krijg ik dezelfde melding)

Ik weet niet of dit zou helpen bij het oplossen van het probleem, maar misschien even dit nog zeggen: Wanneer ik vroeger mijn pc opstarte, kon ik bij het booten eerst nog kiezen tussen verschillende windows-installaties (waarschijnlijk dus die op c: en die op g:). Wanneer je koos voor die op (vermoedelijk, dat stond er niet bij) c:, dan startte de pc gewoon opnieuw op en kreeg je weer hetzelfde scherm. Wanneer je koos voor de andere, startte de pc normaal op.

Bedankt voor de hulp al!

lvo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.