Ga naar inhoud

Laptop


Aanbevolen berichten

fssm32.exe is een onderdeel van het Telenet Internet Security Pack.

Vermoedelijk heeft jouw pc het wat lastig om alles vlotjes te laten draaien wegens een gebrek aan geheugen. Maar dat kunnen we eventueel proberen oplossen. Kun je mij eens zeggen hoeveel RAM geheugen jouw PC heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande eens even uit,zo weten we ineens wat voor overige hardware er aanwezig is.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een logje gemaakt worden van uw systeem.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien,copieer nu die link en plak die in uw volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Windows XP vlot te draaien heb je "recommended" 128 Mb RAM nodig. Als je dit aftrekt van het totaal aantal RAM dat jij hebt, dan blijft er 768 Mb over voor al de rest. Dit zou voldoende kunnen zijn, het hangt er natuurlijk vanaf wat er juist allemaal geladen wordt bij de startup en welke toepassingen je zelf frequent gebruikt.

Standaard wordt een heel aantal "services" geladen in het RAM geheugen, al vanaf de startup. Ook een heel aantal toepassingen dat je soms niet telkens je op je computer zit nodig hebt, wordt automatisch in het geheugen geladen.

Ik stel het volgende voor:

1) Kijk even na wat de instellingen zijn voor je virusscanner, misschien staat die ingesteld om elke file die gelezen/geschreven wordt naar de harde schijf te scannen = dit vertraagt het systeem enorm.

2) Druk CTRL+ALT+DEL en post wat er rechts onderaan bij het taakbeheer vermeld staat bij "geheugengebruik" (physical memory, in %), volg dit even en neem er een gemiddelde uit: dit geeft een indicatie over je RAM gebruik.

3) Klik "Start>>Uitvoeren (run)>>msconfig" = je krijgt een dialoogvenster, noteer of neem een screenshot van het tabblad "Startup", hier kunnen we waarschijnlijk al wat in schiften.

4) Ga naar "Start >> My computer (rechts klikken) >> Eigenschappen (properties) >> Geavanceerd (advanced) >> Prestaties (performance) >> settings >> Geavanceerd >> welke waarde staat er bij Virtueel geheugen (virtual memory)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, ik zie het al. Volgens mij heb je gewoon te weinig RAM geheugen. Je grafische kaart is geïntegreerd en is heeft geen dedicated geheugen, wat wil zeggen dat deze ook nog eens resources van je RAM gebruikt. Dit is zeker niet ideaal als je af en toe een game wil spelen.

Het feit dat je CPU zo hoge loads vertoont met pieken, heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je pc heel veel beroep moet doen op het virtueel geheugen, een soort uitbreiding van het RAM geheugen door plaats op de harde schijf te gebruiken. Dit kan je wel helpen om zwaardere toepassingen te kunnen draaien, maar het is een pak trager dan "echte" RAM. Plus je CPU moet continu lezen/schrijven van/naar de harde schijf.

Een laptop gaat wel langer mee dan 3 à 4 jaar, maar je moet bij de aankoop wel goed overwegen wat je ermee gaat doen, zodat je het juiste systeem naar je noden kan aanschaffen.

Conclusie: Als je een performant systeem wil om af en toe een spel te spelen en je computer vlot wil laten draaien, vrees ik dat er in de nabije toekomst de aankoop van een nieuwe pc aan zit te komen voor jou. Of als je een snellere/goedkopere oplossing wil in tussentijd, kan je mss een RAM latje bijsteken in je laptop.

aangepast door Vortex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.