Ga naar inhoud

probleem met dubbelklikken


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een klein probleempje bij het dubbel aanklikken van een snelkoppeling op m'n bureaublad van bepaalde pictogrammen. bv: als ik op windows media player of google of één of andere pictogram dubbelklik krijg ik de vermelding " openen met ", maar als ik rechts klik en dan op start klik gaat het desbetreffende programma open. Hoe zou ik dat kunnen verhelpen? Ik heb Windows Vista.

Met dank bij voorbaat,

Luc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Alvast bedankt om het antwoord. Ik heb het al geprobeerd met het systeemherstel, maar krijg het niet open. Krijg dan de vermelding "C:\windows\system32\systempropetiesprotection.exe. Toepassing is niet gevonden. "

Het probleem is begonnen met een virus dat ik, enkele weken geleden, via een e-mail heb binnengekregen. Ik heb dan m'n pc laten scannen met het anti-virus programma en alles op m'n pc werkt nog, enkel

het probleempje met het dubbel klikken van snelkoppelingpictogrammen van bepaalde items.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download het onderstaande RAR bestand en pak het uit.

Open het programma Uitvoeren met de Windowstoets + R

Kopieer & plak (of typ) in het tekstveld van Uitvoeren : C:\Windows\System32

Druk op Enter.

Kopieer nu het bestand SystemPropertiesProtection.exe en plak het in de System32 map (Plak op een lege plaats !)

Probeer nu eens of je Systeemherstel aan de praat krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met virussen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Doe het volgende zodat we kunnen nagaan of er toch niets tussen de mazen van je anti-virus net is doorgeglipt.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.