Ga naar inhoud

Goede samenstelling gaming pc?


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een game pc te kopen en heb er al eentje samengesteld op azerty (link) maar ik weet niet of dit een goede samenstelling is of dat alle onderdelen compatibel met elkaar werken. Zouden jullie even willen kijken of alles in orde en wat er eventueel aangepast zou moeten worden. Zou ik er nog een processor koeler bijnemen als ik niet ga overclocken?

En als ik in de toekomst wil gaan overclocken is dit dan een probleem met de voeding en ram snelheid. Graag jullie mening.

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reacties hier.

Mijn budget is max 1400 EUR inclusief verzendingskosten naar belgië.

Dan denk ik dat ik toch ga gaan voor die nieuwe ram en case.

Maar zou ik dan best nog processor cooler bijnemen als ik ga overclocken?

Is dit een goeie? (link)

of deze? (link)

Of eerder een andere?

Is de voeding dan ook nog ok?

=1&product[7517]=1&product[235982]=1&product[252842]=1&product[204560]=1&product[97107]=1&product[35578]=1&product[224663]=1&product[225309]=1&product[237525]=1&product[252897]=1"]Huidige samenstelling

Mss nog een onozele vraag maar hoe weet ik hoeveel usb-poorten deze pc zal hebben?

Thanks!

aangepast door Leeftiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een laatste vraag en dan weet ik alles xD

Bij de montage heb ik bewust gekozen om windows niet te laten installeren om dat ik dit normaal zelf kan. Maar nu is mijn vraag moet ik dan zelf partities aanmaken en achteraf drivers installeren of andere speciale dingen die je normaal niet moet doen maar wel bij een eerste keer ofzo?

hartelijk bedankt voor jullie hulp! :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of azerty (Ik hou van hun naam, gewoon even de vinger over de toetsen laten gaan :P) de BIOS al eens opstart voor jou, maar ik zou vooral eens de BIOS codes van het moederbord doornemen voor je iets doet. Als er iets mis is zal die via die codes doorgegeven worden (geheugen slecht aangesloten, geen HD gevonden,...). Dat duurt maar een 5 min en dan ben je zeker.

Je start daarom ook eerst eens op zonder de windows DVD ingebracht te hebben. Je gaat dan even in de BIOS (Bij ASUS is dat de 'DEL' knop indrukken) en schakelt daarna gewoon uit (EXIT menu in BIOS is gewoon met de pijltjes toetsen helemaal naar rechts).

Als je partities wil kun je dat op 2 manieren doen: In BIOS en via Windows. Als je dat via BIOS wil doen (dan herkent windows de partities als aparte HD's, anders herkent de kern van windows er 1 die ze dan verdeelt voor de rest van windows) dan heb je daar speciale software voor nodig. In windows moet je dat in het installatie menu doen.

ECHTER: hiervoor moet je informatie vragen aan andere van ons team, ik gebruik geen partities. Ik gebruik gewoon meerdere hardeschijven :P

Daarna kun je gewoon Windows installeren. Daarna kun je best eerst de moederbord drivers instaleren (dit moederbord is al lang genoeg uit zodat de drivers die meegeleverd worden op CD volledig up to date zijn). Daarna download je de driver van de videokaart van de site van ATI zelf. Deze driver word constant geupdate waardoor die van de CD gewoon oud zal zijn. Hier is de site, daar vul je dan in wat je moet invullen. Normaal zou deze directe link ook moeten voldoen als je daadwerkelijk het systeem koop zoals het nu is.

Daarna is je systeem in orde en moet je gewoon doen zoals je zou doen met een systeem dat je kant en klaar koopt.

Het is uiteindelijk heel simpel, zie gewoon dat je niet de hele ASUS CD blindelings installeert want daar staan veel extra dingen op die niet iedereen gebruikt. Als je gaat overclocken staan daar wel een paar mooie dingen op.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.