Ga naar inhoud

Scythe Mugen 2 in antec 300 hundred ; airflow ?


Aanbevolen berichten

Hey,

Een beetje rare topic-naam moet ik toegeven maar ik kon het niet echt anders kort verwoorden ;-) Ik ben dus een paar nieuwe koelers aan het bestellen ( fans + fancontroller en de scythe mugen 2 ). Als case heb ik de antec 300 hundred, die 5 fans ondersteund. De scythe Mugen 2 past maar nipt in de antec three hundred...

Dus... Ik dacht misschien om mijn achterste fan te "vervangen" door de fan van de scythe mugen 2, aangezien je de fan van de scythe mugen 2 kan steken waar je wil. Zo zou er al wat meer plaats zijn... Maar heb je dan nog steeds een goeie airflow ? Aangezien dat de 2 fans op het voorpaneel en de ene fan op het zijpaneel voor de luchtaanvoer zorgen en de bovenste en achterste fan voor de afvoer...

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou de achterste fan laten zitten.

plaats aan de rechterkant een fan op de mugen, en eventueel een aan de onderkant.

op deze manier word de lucht in de achterste en bovenste fan naar buiten de kast getransporteerd.

Ok, dus als ik het goed begrijp stelt u voor om de achterste case fan te laten zitten. En op de mugen, 2 fans steken in plaats van 1; één van onder ( dat zou naar de GPU gericht moeten zijn ) en één op de zijkant ( gericht naar de case fan die op het zijpaneel zit ). Zo zou er dan een goede airflow zijn en alles goed verlucht... . Maar je krijgt bij de aankoop van de Mugen 2 slechts 1 fan bijgeleverd ( denk ik toch ). Welke moet ik dan nog bijbestellen ?

De bedoeling van de aankoop van de mugen 2 en de andere fans enz. was hoofdzakelijk om te pc stiller te maken. Dus met die extra fan op de mugen 2, zal die extra fan dan niet weer wat onnodig * lawaai genereren ?

* Is het noodzakelijk of beter om die extra fan op de mugen 2 te monteren ? Uit de context van uw bericht af te lezen zou zo niet, de fan die op de onderkant gemonteerd zit weg vallen ?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie de bijlage.

De blauwe fans zijn bestaande fans.

De rode fans monteer je op de mugen.

De pijlen zijn de richting waarop geblazen word :-)

De fan aan de onderkant is optioneel, die aan de rechterkant zou ik wel doen.

Bij de mugen zit inderdaad 1 fan

post-90-1417704058,2007_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie de bijlage.

De blauwe fans zijn bestaande fans.

De rode fans monteer je op de mugen.

De pijlen zijn de richting waarop geblazen word :-)

De fan aan de onderkant is optioneel, die aan de rechterkant zou ik wel doen.

Bij de mugen zit inderdaad 1 fan

hmm, had gehoopt dat het schetsje wat duidelijkheid zo brengen maar het het mij wat verward ( niet slecht bedoeld uiteraard, vind het heel fijn dat je de moeite doet ;-) )

Die "rode" fan is blijkbaar niet naar het zijnpaneel gericht, maar naar het " frontpanel" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.