Ga naar inhoud

Thuisnetwerk maken Windows 7Starter en Win Xp


Aanbevolen berichten

Bedankt voor alle hulp.

Ik had vandaag een mooi blauw scherm, wat me, gezien de last met alle beperkingen in 7starter, dwong om ouwe xp op de netbook te gooien.

USB installatie duurde vrij lang maar xp draait extreem snel op netbook, zelfs met firewall, antivirus en ... netwerk. Het duurde welgeteld 1 minuut om alle bestanden tussen de 2 pc's te delen.

Nu is mijn desktop een boemeltrein geworden...vreemd, met meer ram, sterkere (maar oudere) processor en zo goed als verse xp installatie.

Klein vraagje off topic: ik heb aangegeven dat alle bestanden in het netwerk gedeeld mogen worden. Tenzij er iemand het netwerk hackt, heb ik geen probleem, juist? Maar was dat vroeger (met 1 pc) in principe niet even moeilijk/makkelijk, maw loop ik nu meer risico om gehackt te worden met een netwerkje dan met 1PC?

Groeten

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de harddisk geformateerd is in NFTS dan is dat al een beveiliging op zichtzelf.

Elk map die je deelt is in pincipe een gevaar.

Daarom moet je zo weinig mogelijk mappen delen.

Deel best een map dat gewijzigd mag worden.

Mappen die niet gedeeld zijn zijn ook niet zichtbaar voor andere.

Verder is de beveiliging bepalen in de router zelf.

Draadloos beveiliging is nuttig om data die je verzenden op een beveiligde manier te verzenden.

Bij de meeste router kan je ook mac adres toevoegen in de wireless gedeelte zodat alleen die computer de router mogen gebruiken.

Indien er ook mac adressen kunnen ingevuld worden in de firewall gedeelte van de router dan is dat nog beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.