Ga naar inhoud

Antimalware Doctor (4)


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb sinds vandaag ook opeens het programma op de laptop staan; Antimalware Doctor. Ik weet helemaal niks van computer af er is me net uitgelegt hoe je een programma kan verwijderen. Bij programma's en onderdelen. Maar wanneer ik dan klik op Antimalware Doctor en dan op verwijder dan komt rechts in me beeld een bericht omhoog van dat programma. En ik kreeg al eerder een ander bericht te zien;

Your computer is subjected to hacker attack. Antimalware Doctor has detected that somebody is trying to stransfer your private data via internet. We strongly recommend you to block attack immediately

Zoals ik al zei, ik weet niks van computers en snap eerlijk gezegt ook niks van de uitleg hieronder hoe ik het nou kan verwijderen dus kan iemand mij dit in abc stapjes uitleggen?

Bedankt alvast

---------- Post toegevoegd om 15:40 ---------- Vorige post was om 15:37 ----------

Voor de duidelijkheid, als ik op verwijder klik dan komt rechts dit scherm omhoog; Warning! The antimalware Doctor data base is out of date. Automatic antimalware Doctor updates are necessary to protect your computer against viruses, spyware and known system vulnerabilities.

Update now.

Remind later.

Ik kan alleen op update now klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb voor jou een eigen onderwerp aangemaakt. Het is geen goed idee te posten in het onderwerp van een andere forumgebruiker. Dat leidt alleen maar tot misverstanden :-)

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het lukt me al niet om het Hijack te downloaden:$ Ik weet niet welk van de twee ik moet doen en nu heb ik er (volgends mij) een gedownload, de linker, en nu weet ik ook niet waar ik die kan vinden op me laptop. Je zei dat hij na het downloaden meteen zou openen en een snelkoppeling op me bureaublad zou zetten alleen dat is niet zo? Ik kom er helemaal niet meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies bij de linkse versie voor download van de "installer". Na deze download volg je gewoon de instructies van dit programma om het te installeren. Dan verschijnt de snelkoppeling op je bureaublad ... en kan je aan het maken van je logje beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het lukt me al niet om het Hijack te downloaden:$ Ik weet niet welk van de twee ik moet doen en nu heb ik er (volgends mij) een gedownload, de linker, en nu weet ik ook niet waar ik die kan vinden op me laptop.

...

Hijack wordt in het mapje Trend Micro gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal!

Daar ben ik weer hahaha

HiJack heb ik gevonden op me bureaublad. Ik heb rechts op openen geklikt. En toen kreeg ik dit te zien;

For some reason your system denied write acces to the Hosts file. If any hijacked domains are in this file, Hijack This may not be able to fix this. If that happens, you need to edit the file yourself. To do this, click start, Run and type:

Notepad C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts

And press enter. Find the line(s) HijackThis reports and delete them.

Save the file as: hosts. (With quotes), and reboot.

For vista: simply, exit HijackThis, right click on the HijackThis icon, choose ''Run as administrator''.

Ik heb toen op kruisje gedrukt en toen scande HiJack iets.. en toen kreeg ik dit te zien

Kan het bestand C:\Program Files(x86)\TrendMicro\HiJackThis\hijackthis.log niet vinden.

Wilt u een nieuw bestand maken?

En toen werd er een kladblok geopent.. Nu heb je me al eerder uitgelegt dat ik iets moest kopieeren en daarin moest plakken? Kan je me dat nog een keer uitleggen alsjeblieft.

Groetjes....

---------- Post toegevoegd om 10:42 ---------- Vorige post was om 10:39 ----------

oeee die scan is nu klaar en het kladblok staat nog open? Maar ik kan nu bij HiJack dingen aanvinken die ik weg wil gooien, kan je me vertellen welke ik moet aanvinden ? Of moet ik eerst iets met dat kladblok doen? Ik laat het we even open staan tot ik een berichtje van je heb

Heeel erg bedankt in ieder geval!

---------- Post toegevoegd om 10:50 ---------- Vorige post was om 10:42 ----------

Kan je me ook uitleggen hoe mijn virusscanner McAfee dit virus heeft kunnen doorlaten? En hoe ik dit voortaan anders kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet nog geen vinkjes zetten in het logje van HijackThis vóór we dit bestudeerd hebben.

Kopieer de volledige inhoud van dat kladblok en plak die in het volgende bericht. Dit kan je zo doen : hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Dan bekijken we waar de boosdoeners zich schuilhouden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.