Ga naar inhoud

Antimalware Doctor (4)


Aanbevolen berichten

Mooi zo.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O4 - HKCU\..\Run: [updateMyDrivers] C:\Program Files (x86)\SmartTweak Software\UpdateMyDrivers\UpdateMyDrivers.exe -t

O18 - Filter hijack: text/xml - (no CLSID) - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

  • Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen: Klik hier Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.
  • Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd. Als deze Recovery Console al is geïnstalleerd zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware
  • Volg anders de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren. Wanneer de Recovery Console succesvol is geïnstalleerd, klik je op “JA” om verder te gaan met het scannen naar malware.

NOTA: Wanneer ComboFix start, kan het zijn dat je een foutmelding krijgt dat “De inhoud van het ComboFix pakket werd gewijzigd”. Ga dan niet verder met de instructies, maar download ComboFix opnieuw. Deze melding kan verschijnen wanneer een file-infector (Virut) actief is op de computer. Blijf je die melding krijgen dan meld je dit.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is nog niet hélemaal goed. Met een beetje geluk is dit het laatste programma dat we nodig hebben om je besmetting helemaal op te lossen. Gewoon zo laten zou ik je niet willen aanbevelen ... nog een klein spurtje en we halen de eindmeet wel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me niet om met McAfee uit te zetten. Ik heb hier ook nog een cd liggen om windows 7 op me laptop te zetten, maar ik ben bang dat het me niet lukt en dat ik dan me laptop niet meer opkom? Als ik windows 7 erop zet zijn alle virussen ook weg toch? Kan je me anders een beetje uitleggen wat er gebeurd als ik die cd van windows 7 in me laptop doe? En ben ik dan al me bestanden kwijt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Incompatible OS. Combofix only works for workstations with windows 2000 and XP. Ik heb vista?
Tja, Vista is het probleem niet ... maar bij nazicht heb je een 64-bits versie ervan en daar kan Combofix niet mee omgaan.

Heb je trouwens die 3 items met HijackThis al kunnen verwijderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die items verwijderd zijn, gaan we nu beginnen met de "opruiming".

Verwijder RSIT en HijackThis via Software (indien aanwezig).

Download hier CCleaner en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Configuratiescherm -> Systeem en Onderhoud -> Systeem -> tabblad "Systeembeveiliging" -> vinkje weghalen bij de schijf waarvan je de herstelpunten wil verwijderen -> klikken op "toepassen".

Dan krijg je de schermmelding “Weet u zeker dat u systeemherstel wil uitschakelen”. Klik hier op “Systeemherstel uitschakelen”. Dan zijn alle herstelpunten verwijderd op de aangeduide schijf.

Zet daarna opnieuw een vinkje bij de harde schijf. Maak meteen ook een nieuw herstelpunt, zodat je niet hoeft te wachten op een automatisch herstelpunt van het systeem.

En dat zou het dan moeten zijn ... tenminste als jij geen merkbare problemen meer te melden hebt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

RSIT staat er niet bij, wat moet ik dan doen? Ik heb het wel van me bureaublad verwijderd. Hijack heb ik ook verwijderd en ccleaner heb ik al.. Ik zal alvast beginnen daarmee

---------- Post toegevoegd om 16:01 ---------- Vorige post was om 15:56 ----------

Ja ik wil nu graag een printscreen maken voor je zodat je ziet wat voor beeld ik nu zie alleen op mijn laptop heeft mijn printscreen knop het nooit gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.