Ga naar inhoud

C partitie vergroten met Schijfbeheer in Windows 7


Kurtt

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik mijn C partitie vergroten in Windows 7 via Schijfbeheer.

Zie in bijlage de printscreen. Er is 1097 GB Niet-toegewezen.

Ik wil die 1097 Niet-toegewezen ruimte toevoegen aan mijn C.

Maar als ik rechtsklik op C: in Schijfbeheer, krijg ik niet de optie "Volume uitbreiden", maar wel "Volume Verkleinen".

Dus volgende opties heb ik als ik rechtsklik op C: in Schijfbeheer:

- Openen

- Verkennen

- Stationsletter en paden wijzigen

- Volume verkleinen

- Eigenschappen

Zelfs als ik van de "Niet-toegewezen ruimte" (dus die 1097) een partitie maak, kan ik nog niet kiezen als ik rechtsklik op c voor "partitie vergroten" , zelfs niet na toepassen en herstarten.

Ander programma proberen? Wat doe ik fout

post-484-1417704064,6431_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de C slechts uitbreiden als er naast de C nog niet toegewezen ruimte is en dit is hiet niet het geval.

Je zal in 3 stappen moeten werken.

stap 1 de niet toegewezen ruimte toevoegen aan de F

stap 2 de F verkleinen zodat de vrije ruimte naast de C komt

stap 3 de C uitbreiden met de vrije ruimte.

Als je dit niet kan met het schijfbeheer van windows, gebruik dan Partition Wizard. De Home editie is gratis maar helaas niet in het nederlands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je duidelijke antwoord. De recovery partitie moet wel "F" blijven. Want als ik de pc naar kooptoestand breng, leest een script de F partitie om de recovery te doen. Dus de recovery partitie mag dus niet "H" ofzo worden, die moet op partitie G blijven, anders werkt het niet als ik ooit de pc naar kooptoestand wil brengen.

Moet ik dan nog een extra stap doen zodat partitie F, partitie F blijft (dus F moet recovery partitie blijven)

Kan je de extra stappen even zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je schijfbeheer van windows gebruikt, weet ik niet of de schijfletter wijzigt maar met Partition Wizard blijven de schijfletters onveranderd en hoef je geen axtra stappen de doen.

Met Partition Wizard ga je als volgt te werk.

Start het programma op, selecteer de F partitie en klik in het menu Operations op move/resize partition.

In het venster dat dan opent, zie je onder de balk die de schijf voorstelt, 3 invulvakjes.

In het onderste vakje staat hoeveel niet toegekende ruimte (unallocated space after) er is na de F .

Zet deze waarde op 0 (nul)

Klik op OK.

Selecteer dan de C partitie en klik in het menu weer op move/resize partition.

Op de balk van de schijf zie je nu een grijze zone na de C partitie.

Sleep met de muis nu de rechterkant van de C partitie tot op het einde van de grijze zone.

Klik op OK.

Links onderaan in het kadertje Operations Pending staan nu 2 lijnen.

Klik onder dat kader op Apply (toepassen), bevestig dat je de acties wil uitvoeren en sta toe dat de pc herstart wordt.

Na het herstarten worden de aanpassingen uitgevoerd en je kan het verloop volgen op het scherm.

Als de aanpassingen zijn uitgevoerd, zal de pc opnieuw opstarten met de nieuwe schijfindeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.