Ga naar inhoud

Problemen na het installeren Service pack1


webmere

Aanbevolen berichten

Het lukt echt niet. De pc blijft bij na de installatie, en configuratie hangen. Dit proces is nu al voor de 3e keer doorlopen.

Je ziet een zwart scherm waar allerlei instellingen langsgaan, de laatste heb ik genoteerd !!0xc01001d!!37255/9467(\registry\machine\compont/derivedata...). Verder komt de pc niet, ik moet hem dan afsluiten en weer systeem herstel uitvoeren. Het is toch wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Herstart de pc en probeer de Service Packs opnieuw te installeren.

Om je downloadvolume binnen de perken te houden, kan je beter de packs eenmalig downloaden en opslaan op je pc.

Vista SP1 Ned

Vista SP2 Ned

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foutmelding zou komen van een corrupt register.

De oplossing zou zijn om Vista te herinstalleren. Volledige installatie of via de recovery disk van de fabrikant.

Microsoft zelf raad echter aan om te upgraden naar Winwows 7.

Probeer nogmaals de herinstallatie te doen en dan onmiddellijk SP1 installeren i.p.v. de gebruikelijke windows updates.

Als SP1 geinstalleerd is, doe dan SP2 en dan pas de windows updates installeren.

Als het weer niet wil lukken, kan je het advies van microsoft volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle zekerheid:

bij herinstalleren zouden ook alle programma's die geïnstalleerd opnieuw een setup moeten krijgen? De fabrikant Dell heeft op deze pc een partitie Recovery aangebracht op mijn E-schijf. Daar zie ik een toepassing PCRestore. Is het de bedoeling dat ik deze dan aan klik om de 'oude fabriek instellingen' heb? Zijn dan al de 'nieuwe drivers' die er de afgelopen week op zijn gezet toch niet verdwenen

De installatie cd, is ook in mijn bezit, maar die is ook weel specifiek van Dell.

Waar ik ongerust van wordt is dat op het moment dat er een herinstallatie uitgevoerd wordt op deze pc, er ook weer dezelfde fout in sluipt.

Een paar weken geleden de herinstallatie vanaf de cd/dvd van Dell uitgevoerd. Sinds dien werkt de pc wel, maar heb dus het probleem met het installeren van de service packs.

Stel dat de Viste upgrade uitgevoerd wordt naar windows 7, krijg ik dan niet te maken met iets dat specifiek door Dell software voor conflicten gaat zorgen? Van Dell krijg ik geen service meer dat onder de garantie valt omdat deze pc nu 3 jaar oud is vandaar mijn zorg. ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een herinstallatie naar de fabrieksinstellingen doet vanaf de recovery partitie of de meegeleverde cd/dvd heb je de juiste drivers en zou alles moeten werken.

De programma's die je zelf had geinstalleerd, moet je opnieuw installeren.

Ook de windows updates moet je opnieuw installeren. Als je terug naar de fabrieksinstellingen gaat, installeer dan eerst de beide SP voor windows voor je de (automatische) windows updates laat uitvoeren.

Zorg dat eerst je windows alle updates heeft gehad alvorens grogramma's te installeren. Als je microsoft toepassingen installeert (bvb office) zal je nadien weer een boel updates binnen krijgen.

Als je een upgrade naar win 7 overweegt, zou ik een volledige installatie nemen en niet het upgrade pakket.

Dit is wel duurder maar in geval van problemen later heb je meer herstelmogelijkheden bij een volledig installatiepakket.

Ik denk niet dat een upgrade naar Win 7 voor problemen gaat zorgen op gebied van drivers.

Win 7 heeft een heel uitgebreide collectie drivers mee. Zelfs voor sommige oudere hardware die in Vista niet meer ondersteund werd, heeft Win 7 de nodige drivers .

Indien nodig kan je nog op de site van de fabrikant zoeken naar win 7 drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.