Ga naar inhoud

[GPU] Te warm?


WouterDK

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met een probleem met mijn computer (zelf samengesteld)

Gisterenavond was ik bezig achter mijn computer toen opeens er allemaal rode strepen op mijn scherm kwamen. Het scherm ging even uit en toen kwam er een BSoD waarvan er een foto in de bijlage zit. Daarna viel hij uit en herstartte hij. Hij werkte (wel met rare strepen) tot aan het opstarten van Windows. Daar vroeg hij of ik in veilige modus wil gaan, en ik koos gewoon opstarten. Toen toonde hij even de opstartanimatie en daarna viel het scherm weer uit met een BSoD als gevolg. Ik heb hem afgesloten met de "aan/uit" knop.

Ik heb toen even gewacht (ik denk iets van een 20 à 30 minuten) en hij werkte weer.

Na het opstarten heb ik Speedfan opgestart om te zien of de grafische kaart warm werd en na een tijdje was die toch iets van een 75 graden.

Deze morgen heb ik de computer opengemaakt en het stof weggehaalt, maar de fan van de grafische kaart is moeilijk bereikbaar. (Ik heb dit al eerder geprobeert, maar dan voor de CPU en dat is een succes geweest) Nu heb ik hem opgestart en na een tijdje schommelt het rond de 65°

Ik heb daarna een spel proberen op te starten (Garry's mod), en na een paar minuten was het zelfde probleem er terug.

Wat raden jullie nu aan om te doen? Nog eens proberen om uit te stoffen? Proberen met compressed air? Ik heb hem uitgekuist met een fietspomp van michelin :D. Of toch maar binnenbrengen om professioneel te laten nakijken?

Grafische kaart is een Nvidia Geforce 8800 GTS.

Als jullie een dxdiag.txt willen zal ik die posten.

Update:

Ik heb nog eens opgestart in veilige modus en ik kan me aanmelden enzo maar de strepen blijven. Betekend dit dat er schade is?

post-21140-1417704075,9928_thumb.jpg

post-21140-1417704076,6612_thumb.jpg

post-21140-1417704076,9678_thumb.jpg

post-21140-1417704077,4808_thumb.jpg

aangepast door WouterDK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die rode lijntjes blijven is je grafische kaart inderdaad kapot.

Je kan deze nog proberen te herstellen door de koeling van de GPU te halen en met een hittepistool eerst de onderkant en dan de bovenkant van de grafische kaart te verwarmen, als je hierin geïnteresseerd bent kan je hier bij hardware mijn tip lezen om moederborden (tijdelijk) te herstellen, dit werkt ook voor grafische kaarten.

Als je geen hittepistool hebt kan je altijd proberen met een klein gasbrandertje in cirkelvormige bewegingen over de chip te gaan, dit wil soms ook nog wel eens helpen.

Voor meer info: youtube -> GPU reflow.

Je doet dit dan wel op eigen risico want ik weet zelf ook niet of dit werkt, maar je grafische kaart is toch al defect dus veel kan je er al niet meer aan misdoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.