Ga naar inhoud

geen idee wat er mis is met mijn laptop!?


whateveh

Aanbevolen berichten

ik ben eigenaar van een medion laptop. 1.6 ghz, 3gb ram

onlangs veranderde mijn scherm plots in gekleurde blokjes.

ik kon niets anders doen dan mij pc af te sluiten.

vanaf toen gebeurd dit steeds meer en meer en nu gebeurt het al voor ik kan inloggen.

ik kan nog wel op mijn laptop via veilige modus, maar zelfs dan springt mijn laptop soms spontaan af zonder foutmelding.

wat heb ik al geprobeerd om dit op te lossen.

- windows vista eraf gesmeten en windows 7 erop gezet.

- met een compressor mijn laptop van binnen uit van stof verwijderd.

-medion helpservice gecontacteerd:

Mogelijk dat er te veel restspanning aanwezig is. U kunt het beste de laptop uitzetten en vervolgens de adapter afkoppelen. Verwijder de accu uit de laptop. Wanneer u dit gedaan heeft druk dan 10 tot 20 keer op de aan/uit knop van de laptop met een tussentijd van ongeveer 1 seconde. Wanneer u dit gedaan heeft kunt u de accu terug plaatsen en de adapter weer aansluiten.

Daarna start u de laptop opnieuw op of zet de laptop aan. In het begin komt de melding “Press F1 or Del to enter setup” of een soortgelijke melding in beeld. U kunt dan met F1, F2 of Del in de bios komen. In de bios kiest u voor de optie “Load optimized defaults” en kiest Y van Yes om dit te bevestigen. Vervolgens drukt u op F10 en bevestigt u “Save to CMOS and exit”.

dit heb ik gedaan, maar nog steeds niet opgelost !

daarom ben ik hier op jullie hulp te vragen.

als iemand weet wat er mis is of hiervoor een oplossing heeft zou ik heel dankbaar zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het eventueel lukken om bij iemand anders de laptop op een extern scherm uit te testen?

Waarschijnlijk is de grafische kaart op je moederbord defect, als op een extern scherm de vierkantjes ook komen is het de grafische kaart, anders kan het het scherm van je laptop zelf zijn dat defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je grafische kaart defect is kan je meenstal met je laptop niet veel meer tenzij je grafische kaart niet vast op het moederbord zit en je deze kan vervangen.

En als je hem weg zou smijten, verkoop hem dan op 2dehands ofzo dan heb je er nog wat geld van.

Ik denk dat er daarvoor wel een programma is maar ik weet niet welk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ik had vroeger ook een medion laptop waarvan mijn scherm rare kleuren gaf,heb ze toen ook op een extern scherm gezet en die gaf geen problemen aan,(mooi beeld)hij was ongeveer 4 jaar oud.

toen ik een paar dagen in limburg was heb ik die eens binnen gedaan bij mijn broer hij is mede-eigenaar van een webhostingbedrijf.

één van zijn werkvolk heeft hem nagekeken en gezegt dat er kans is dat er een kabeltje los is gekomen van het scherm,maar dan moet je alles gaan open gooien.toen heb ik gezegt van laat maar,en terbij twas toch de laptop van mijn broer:d.

dus mss dat er bij u ook een kabeltje los is gekomen of een slecht contact???

grtz peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb het zelfde euvel gehad met mijn Laptop,(was ook 4 jaar oud) ik heb zoals hierboven ook geschreven is, een extern beeldscherm aangesloten en dat beeld was goed, dus was de oorzaak het scherm van de laptop, ik heb toen intern de laptop

het stekkertje van van de backlight verlichting losgemaakt, dus was dat scherm gewoon zwart en kon ik toch verder werken met het externe scherm, de reparatie van de laptop ( een nieuw scherm ) was te prijzig + de leeftijd van de LT vond ik het beter om een andere laptop te kopen.Succes er mee, groetjes Sined

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo wateveh,

biedt systeemherstel en nadien een opschoonactie geen oplossing voor je probleem?...

Succes !

heb ik allemaal al geprobeerd, niets werkt.

er moet echt iets kapot zijn of loszitten.

maar hoe kom ik achter de echte oorzaak, zonder hieral geld moeten voor te betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.