Ga naar inhoud

Lexmark 4550 installeert niet in win7 64-bit ...


webwiper

Aanbevolen berichten

Ik kocht deze printer anderhalf jaar geleden, heel tevreden over. Het is een 3 in 1 die zowel via USB als draadloos (wifi) kan functioneren.

Ik heb een laptop met daarop Win 7 32-bit, die draadloos op mijn netwerk zit.

Ik heb een desktop met daarop Win 7 64-bit, die bekabeld op mijn netwerk zit.

Beiden zien elkaar, printers zijn gedeeld, enz ...

Als ik de printer als USB-printer wil installeren op de desktop lukt dit niet. Ik gebruikte al allerhande drivers en comp-modes.

Als ik 'm als netwerkprinter (wifi) installeer, kan enkel de laptop 'm zien en erop printen.

Wie kan me helpen om ook mijn desktop te laten printen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanuit dat je printer hebt geinstalleerd.

Nu weet ik niet op welke pc of laptop.

Ik ga vanuit op desktop en dus 64 bits driver.

Ga naar printer en met de rechtermuisknop op "eigenschappen van printer"

Klik op delen.

Je moet hier onderaan op "extra stuurprogramma" windows 7 -- 32 bits driver toevoegen

Ga nu naar de laptop.

Ga naar printer

Klik op nieuwe printer en dan netwerkprinter.

Windows zal dan zoeken en desnood moet je nog wat klikken.

Windows zal dan de printer installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het duidelijk te maken : ik kreeg op de één of andere manier de printer ingesteld in Wifi-modus (als ik 'm inschakel gaat ie automatisch op het netwerk, te merken aan het groene wifi-lampje op de printer). Door de driver op de laptop te installeren kon ik draadloos printen vanop de laptop. Vanop de desktop lukt me dat totaal niet, zelfs niet via kabel.

Elke driver doorloopt perfect het installatieproces, maar als ik daarna ga kijken vind ik de printer nergens terug ?

Nu, als kies voor 'printer toevoegen krijg ik' :

post-21701-1417704102,8498_thumb.jpg

Vervolgens :

post-21701-1417704102,9488_thumb.jpg

Waarna :

post-21701-1417704103,3605_thumb.jpg

En tot slot :

post-21701-1417704103,5652_thumb.jpg

Bij de laatste stap heb ik nog geen enkel bestand gevonden dat ie leuk vind. Ik heb zelfs drivers uitgepakt en zo geprobeerd, maar niks ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update : Eureka !

Heb een nieuwe poort aangemaakt op naam van de printer en via ip hem kunnen herkennen. Driver geselecteerd uit win7 lijst (na update) en tataa ... ook vanop de desktop kan ik nu draadloos printen. Man, twee weken zit ik hier al op te peuteren :)

Nu nog zien of het houdt ! Als het over een week nog steeds werkt zal ik pas overtuigd zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijdert in configuratiecherm / programma en onderdelen de printer driver van de desktop.

Installeert opnieuw.

Als je wifi wilt gebruiken dan moet je op ieder pc of laptop installeren.

In dit geval moet je niet delen.

Maar ik weet niet of je kan kiezen tussen usb en wifi installatie.

In dit geval kies je wel lokaal printer als je nieuw printer kies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.