Ga naar inhoud

CTRL toets werkt niet meer


Gast GuyVerschuere

Aanbevolen berichten

Gast GuyVerschuere

We hebben op't werk een Vista machine staan waarvan de CTRL toets niet meer werkt.

Het is geen hardware fout gezien het met verschillende klavieren zelfde is.

De CTRL toets werkt wel wanneer we bv Ubuntu booten vanaf USB.

Het probleem zit dus ergens in Vista.

Iemand een idee waar te zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast GuyVerschuere

Excuses voor de late reactie, september is traditioneel bijzonder druk bij ons...

Het zijn niet de plaktoetsen, meer nog: als ik de plaktoetsen inschakel krijg je in het systeemvak een afbeelding van die toetsen. Bij de shift-, windows- en alt-toets krijg ik een beepsignaal en toont deze zwart in die afbeelding. Bij de CTRL toets geen enkele reactie.

Het lijkt dus dat deze toets totaal geen funktie meer heeft, hoewel die wel werkt als je boot vanaf USB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Google moet je dan de keyboard driver opnieuw installeren. Hoe je dat doet en waar je die kunt vinden, weet ik niet aangezien ik meer van software ken dan van hardware. Als het een laptop is moet je eens ctrl alt fn proberen; bij een desktop weet ik het niet.

Maar waarschijnlijk zullen mijn collega's u graag daarbij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast GuyVerschuere

Bedankt voor het meedenken!

Helaas niet de oplossing.

Heb via apparaatbeheer de installatie ongedaan gemaakt van het klavier. Daarop vroeg Windows om te herstarten. Na de herstart kwam de melding 'nieuwe hardware gevonden' enz... De drivers werden opnieuw geïnstalleerd maar de CTRL toets werkt nog steeds niet.

Heb ondertussen gemerkt dat wanneer ik deze pc overneem met Teamviewer de CTRL toets het wel doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.