Ga naar inhoud

Draadloos netwerk functioneert niet meer


LeenLief

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een fujitsu siemens amilo laptop met windows vista (32-bits) en ik heb een draadloos netwerk thuis. Tot vanmorgen kreeg mijn laptop zonder problemen verbinding met het draadloos netwerk. Maar nu ineens niet meer. Ik heb al meerdere malen opnieuw opgestart en tevens al een diagnose en herstel uitgevoerd. Hierbij krijg ik volgende foutmeldingen:

* Er zijn problemen met het stuurprogramma of de hardware van netwerkadapter 'Realtek RTL8101E Family PCI-E Fast Ehternet NIC (NDIS 6.0)'.

* Controleer of de IP-bindingen juist zijn. Controleer of 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) en 'Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6) zijn geselecteerd in de configuratie van netwerkadapter 'LAN-verbinding'.

* Er zijn problemen het het stuurprogramma of de hardware van netwerkadapter 'Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter'.

Ik heb voor beide netwerkadapters via een andere computer de laatste versie van de besturingsprogramma's gedownload en geïnstalleerd. En ik heb de IP-bindingen gecontroleerd, die staan allemaal aangevinkt.

Ik heb geprobeerd om een netwerkkabel aan te sluiten op mijn laptop, maar ook via deze kabel wil hij geen verbinding maken!

Onze vaste computer werkt ook via de draadloze verbinding en die doet het prima (ik schrijf dit berichtje via die computer) en heb ook de kabel op deze vast computer aangesloten en die deed het ook prima!

Het ligt dus blijkbaar niet aan het modum, de kabel of de adapters, maar waar zit het probleem dan wel???

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het zo ingesteld:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na te kijken bij verschillende andere forumberichten waaronder: http://www.pc-helpforum.be/f182/opgelost-laptop-wil-niet-meer-op-18709/ en Geen internetverbinding en geen IP , heb ik besloten een nieuwe Windows install te doen. Het was een drastische en tijdrovernde oplossing maar het heeft wel geholpen! Mijn laptop vindt het draadloos netwerk weer probleemloos en doet het weer prima :-)! Toch bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.