Ga naar inhoud

Ik ben mijn netwerksleutel kwijt en wil netwerk nieuwe laptop instellen


kimbeau

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Eens je dat bestand hebt uitgepakt dat stegisoft je heeft voorgesteld dan zul je zien dat je een mapje hebt aangemaakt met daarin het programmatje dat je moet gebruiken.

Dubbelklik op dat programma en dan zal het openen en je de wep/wpa sleutel tonen als je dat uitvoert op een PC die draadloos is verbonden met je router.

Niet je nieuwe laptop uiteraard daar die nog ingesteld dient te worden en daar nog geen sleutel op aanwezig is.

Welk merk en type router gebruik je om verbinding te maken met het internet/netwerk ?

Heb je eventueel een handleiding van de router want daar staat in uitgelegd hoe je moet inloggen op de router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben Stegisoft nergens tegen gekomen, maar ik kan wel wirelessKeyView openen. Ik heb in de (dunne gebruikers)handleiding gekeken van de modem maar deze is zeer beknopt. Het is een modem verkregen van UPC, merk Cisco model EPC3212

---------- Post toegevoegd om 20:42 ---------- Vorige post was om 20:40 ----------

O en de router dus :) is een Sweex LW050v2 en daar heb ik tot nu toe nog geen handleiding van gevonden ...

---------- Post toegevoegd om 20:51 ---------- Vorige post was om 20:42 ----------

Ik heb de handleiding op het net gevonden en ben nu ingelogd, yee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan zou je nu ergens iets moeten zien staan van Wireless of Draadloos.

Daar zou je normaal gezien je wep/wpa sleutel moeten kunnen terug vinden .

De handleiding kun je ook hier in PDF formaat afhalen in het Nederlands.

Als je die dan opent moet je eens kijken op pagina 85 Draadloze instellingen en beveiliging.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Open uw browser en typ in de bovenste vak dit: 192.168.50.1

Standaard is het zo tenzij je anders ingesteld hebt:

Login = sweex

Paswoord = mysweex

Ga nu naar Wireless en dan zie je Wireless settings.

Daar zie je de sleutel voor uw verbinding

Kan zijn dat het verborgen is maar meestal kan je het zichtbaar maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Pierre hartelijk bedankt! Het is gelukt en ik ben online..

Wat een opluchting, haha!

Ik ben al AVG aan het installeren. Heb je verder nog tips op de laptop gebruiksklaar te maken?

---------- Post toegevoegd om 21:12 ---------- Vorige post was om 21:10 ----------

En trouwens.. Heb door dat Stegisoft niks met bestanden te maken heeft maar dat mijn andere helper is, haha.. Stegisoft jij ook bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikt dit voor wekelijkse onderhoud:

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zoals stegisoft zegt gebruik ccleaner voor het wekelijkse onderhoud en zorg dat je naast je AVG antivirus nog een goede firewall gebruikt.(Comodo is een goede)

Als je Comodo gaat gebruiken als firewal moet je wel zorgen dat je Comodo antivirus niet mee installeerd of uitschakeld.

Verder veel succes zou ik zeggen en je weet ons wel te vinden moesten er nog problemen zijn.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.