Ga naar inhoud

Probleem met resolutie voor breedbeeldmonitor


Goosly

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag,

Onlangs kocht ik een nieuwe desktop-pc voor op mijn kot. Er is echter een probleem met het beeldscherm.

Wanneer ik via het configuratiescherm de resolutie wil veranderen, is de maximale resolutie 1600x1200. En dit terwijl de videokaart toch een hogere resolutie zou moeten ondersteunen, zoals je hier kan zien:

Grafische Datasheet HP NVIDIA GeForce GT230: kenmerken en prijzen hp nvidia geforce gt230. - ShoppyDoo

Bovendien is die 1600x1200 een 4:3 instelling, terwijl ik een breedbeeldscherm heb. Bij het beeldscherm raden ze aan om 1920x1080 als resolutie te gebruiken, hetgeen dus wel breedbeeldformaat is. Nu wordt alles op de monitor dus een beetje 'uitgerekt', hetgeen toch redelijk irritant is.

Nog het linkje van de monitor:

Acer S243HLbmii | Hardware.Info België

Verdere informatie:

Op de pc zit windows 7 (64 bits, mocht dat van belang zijn), momenteel zijn videokaart - scherm met een VGA kabel verbonden (op de graka zit wel nog een DVI-poort, op het scherm niet).

Enfin, ik zou dus graag gewoon de 1920x1080 resolutie willen instellen. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.