Ga naar inhoud

Outlook Express 6 post ophalen duurt zoooo lang


violet

Aanbevolen berichten

Net nieuw hier en gelijk een vraag.

Als ik mijn Oulook Express 6 opstart en de mail binnen wil halen is hij zo lang bezig.

Soms krijg ik een melding dat de server al 60 sec. niet gereageerd heeft en of ik nog wil wachten, en ja natuurlijk wil ik wachten maar soms duurt dat wel 3 minuten.

Ligt dat nu aan de server (kpn) of aan mijn Outlook?

Ook daarna als Outlook allang mijn post binnengehaald heeft en daarna weer gaat controleren op nieuwe berichten krijg ik die melding.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willen we even uitzoeken of het aan je Outlook Express of aan KPN ligt ?

Maak (tijdelijk) een map aan op je bureaublad (noem ze bvb. Outlook Express). Ga dan naar volgende standaardlocatie van OE : C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express. Daar zitten een aantal bestanden met .dbx als toevoeging (bvb. Postvak In.dbx, Verzonden Items.dbx, enz.). Indien je op je PC de optie "verborgen bestanden tonen" nog niet hebt ingesteld, moet je dat wel eerst doen. Al deze .dbx-bestanden zijn immers "verborgen bestanden".

Krijg je alle .dbx-bestanden te zien in de map Outlook Express, dan verplaats je deze naar de nieuwe map op je bureaublad. Dan start je Outlook Express opnieuw op. Je hebt nu allemaal lege standaardmappen van OE. Verzend nu enkele berichtjes naar jezelf ... en kijk dan eens of je dezelfde problemen hebt bij het ophalen van de berichten ? Laat even het resultaat weten vóór we (eventueel) volgende stappen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst mijn excuus, ik lees altijd woord voor woord en ga dan die dingen doen die er staan en zodoende had ik niet gelezen dat in je eerste bericht stond dat ik ook die verborgen mappen zichtbaar moest maken.

Ik heb nu gedaan wat je geschreven hebt en het lijkt erop dat het opgelost is.

Ik heb verschillende mailtjes gestuurd naar mezelf en die kwamen heel snel aan.

Dus wil ik je heel hartelijk bedanken voor je snelle reactie en je zeer duidelijke uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het opgelost is. Wil je de oude berichten nog terug in de verschillende mappen krijgen, dan kan je deze mappen één na één terugzetten vanuit de map uit het bureaublad naar de standaardlocatie. Indien je dit niet nodig vindt - en enkel met verse mappen wil werken - mag je de map op je bureaublad laten staan. Dan kan je eventueel later noodzakelijke oude mappen of oude berichten nog steeds terughalen.

Indien de huidige situatie volstaat, mag je dit onderwerp op "opgelost" zetten :-)

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.