Ga naar inhoud

NVIDIA GeForce 8400 GS driver werkt niet


pimmie22

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn videokaart.

Ik ben naar de NVIDIA website gegaan om mijn driver up te daten voor mijn GeForce 8400 GS videokaart. Nadat ik deze hed gedownload heb ik hem geinstalleerd. Nu moest ik mijn computer rebooten om deze te laten werken. Maar tijdens de reboot bleef plotseling mijn scherm op zwart staan en ging de pc niet verder met opstarten. Ik heb mijn pc in veilige modus opgestart en de driver er vanaf gegooit. Ik heb vanaf de backup cd weer een driver geinstalleerd. Maar nu krijg ik tijdens het opstarten van een spel de melding: .... requires hardware graphics accelation.

Wat doe ik hiermee? Hoe los ik dit probleem op?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je driver installeerd in Vista moet je wel met de rechtermuisknop op run as administrator klikken.

Je kan best de driver verwijderen en opnieuw doen desnood ik veilig modus bij opstarten en dan tokkelen op F8

In configuratiescherm / programma en onderdelen kan je Nvidia driver verwijderen.

Indien windows reageert op nieuwe hardware mag je dat niet toelaten.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Register ook reinigen.

computer niet opstarten.

Installeert de nieuwe driver en daarna opnieuw opstarten.

Nota: driver niet in veilig modus installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.