Ga naar inhoud

Dir-615 verbinden dwl122


tijl3

Aanbevolen berichten

Yupse,

ik heb een router gekocht van D Link de DIR 615. Ik heb ook een ontvanger van D Link de DWL122. Deze wil het signaal opvangen van de router, maar ik kan geen verbinding maken. Hij vraagt naar een netwerksleutel, maar vult zelf een netwerksleutel in met meer karakters dan ik heb ingegeven. Ik kan zonder problemen op een onbeveiligd netwerk, via een andere router.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Met vriendelijke groeten,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens mij maakt dat niets uit want dat heeft weinig of niets met het besturingssysteem te maken.

De sleutel moet echter wel in de router opgeslagen worden en zodra je verbinding wil maken met eender welke pc moet je de exact zelfde sleutel op je pc ingeven.

Ik zal een collega vragen om je er verder door te loodsen wat instellingen betreft.

Heb je nog vragen over de router zelf dan mag je die altijd stellen daar ik dezelfde in gebruik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft inderdaad niks met windows te maken.

Open de browser en typ 192.168.0.1

Als je nooit in de router ben geweest is dat gebruikersnaam Admin en paswoord leeg

Klik op Wireless settings

Klik onderaan op manuel......

Handleiding

Op bladzijde 34 kan je mac adres toevoegen indien aanwezig.

Bij wirless security mode moet je ergens PreShared key vinden en kopieert de tekst en plak het in kladblok zodat je de juist sleutel hebt. Normaal gezien moet je ook paswoord vinden. Paswoord kan je meestal zichtbaar maken door uit te vinken of zo.

Alleen bij windows Vista

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Nota: Vista heeft het moeilijk met lan en draadloos.

Schakel bij voorkeur de lan uit als je draadloos wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de router ingesteld, de gebruikersnaam was inderdaad Admin, maar ik heb ook een password ingevuld. Op het einde van de installatie kon ik mijn instellingen afdrukken, daar was alles op ingevuld. Ik heb de router eens gereset, maar de problemen bleven de dezelfde. IK probeer het eens via de browers.

Mvg,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch raar dat je op dit Forum nog een vraag durft te stellen,

terwijl je in deze discussie niet eens meer reageert wanneer een helper een oplossing voor je probleem voorstelt.

Het getuigt van weinig respect voor anderen wanneer je zo handelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excusses Angel, het is helemaal uit mijn gedachten gegaan. Ik heb die driver geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Ik denk dat het eerder een instelling is op de computer, maar ik ben compleet leek. Bij mijn andere vragen heb ik wel bedankt bij de uitkomst, het was dus echt een vergetelheid.

Mvg,

Tijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.