Ga naar inhoud

DVD-schrijver werkt nauwelijks


Lebuin

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop (Toshiba Satellite C650D) met daarop Windows 7, maar ik heb nog wat problemen met de DVD-schrijver. CD's en DVD's lezen is geen probleem. Windows 7 komt ook met een standaard schrijfprogramma, geïntegreerd in Windows Explorer. Dit werkt ook naar behoren. Andere programma's (ik heb tot nu toe enkel MagicISO Burner en Burn4Free geprobeerd) lijken echter geen toegang te hebben tot de DVD-schrijver. Deze programma's zeggen mij steeds dat er geen beschrijfbare CD of DVD in de lade zit, hoewel dat wel het geval is. MagicISO is bijvoorbeeld wel in staat een iso-bestand te maken van een CD in de lade. Ook andere programma's hebben toegang tot het lezen van CD's en DVD's. Enkel schrijven is een probleem. Iemand een idee hoe dit kan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de DVD-lade staan drie verschillende logo's die duidelijk aangeven dat het een DVD-schrijver is (DVD Multi Recorder, Compact Disc ReWritable, DVD+Rewritable, zo'n dingen). Verder is het ook mogelijk te schrijven met Windows Explorer. Wilt dit dan zeggen dat ik een foute driver heb?

(Volgens apparaatbeheer bevat de laptop een TSSTcorp CDDVDW TS-L633C ATA Device)

aangepast door Lebuin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.