Ga naar inhoud

partition verwijderen, met problemen


zonnetje

Aanbevolen berichten

Op mijn pc is met partition Magic (bootmagic) een extra partitie gemaakt waarmee ik kon opstarten, dus met besturingsysteem XP Ik kon bij het opstarten kiezen welke ik wilde.

Deze gebruikte ik om bepaalde programma's uit te proberen, zonder mijn gewone werkschijf te beschadigen.

Nu gebruik ik dat al heel lang niet meer.

Dus heb ik die partitie ongeveer 40 gigabyte verwijderd met alle software die erop stond.

Dat ging prima nu heb ik een partitie met niets, deze wilde ik toevoegen aan mijn gewone schijf of eventueel leeg laten.

Nu heb ik het volgende probleem, bij het opstarten krijg ik een foutmelding met Error Finding Btmagic IMG Run Bootmagic install Press a key.

als ik dat doe dan start hij weer gewoon op en werkt goed.

Toch vind ik dit irritant.

Bootmagic krijg ik niet gestart, maar ik snap daar niet zoveel van of moet het via partition magic?

Missien kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Tja wel dom van mij om alle software van de partitie te verwijderen, maarja daar kom je dan te laat achter.

Iemand een idee wat ik moet doen nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens de afbeelding zitten we in dezelfde situatie als met je andere pc.

Je kan dan ook dezelfde werkwijze toepassen.

Open Partition Wizard en maximaliseer het venster.

Selecteer de D schijf en klik in de kolom Operations op move/resize partition.

Je ziet nu een balkje met links de D schijf en rechts een grijze zone.

Sleep de D schijf helemaal naar de rechterkant zodat de grijze zone aan de linkerkant komt en klik OK.

Selecteer de C schijf en klik in de kolom Operations op move/resize partition.

Je ziet nu een balkje met links de C schijf en rechts een grijze zone.

Sleep de rechtergrens van de C schijf tot aan het einde van de grijze zone en klik OK.

Links onderaan bij operations pending zie je nu 3 lijnen en de knoppen Apply en Undo.

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de partities in gebruik zijn.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren.

Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is.

Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten.

Na deze herstart zijn je partities aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Procedure gedaan, prima verlopen (goed geleerd van je!)

Alleen veranderd er niks aan de foutmelding die ik krijg bij het opstarten, waar hij op blijft hangen todat ik op een toets druk.

bij het opstarten krijg ik een foutmelding met Error Finding Btmagic IMG Run Bootmagic install Press a key.

Pci device listing Bus no device no fun C No vendor device class.

Toen de schijf nog bestond kon ik kiezen , welk besturingssysteem ik wilde hebben op één of andere manier is hij nog steeds op zoek naar die harde schijf (opstart) die er niet meer is.

Hoe krijg ik dat weg, enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gevonden boot.ini.backup in C:\Windows\pss

Ik zal het als teksbestandje toevoegen, op een andere manier lukt het me niet.

Hier komt het:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition (#1)" /fastdetect

Hopelijk kan je hier iets mee, succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.