Ga naar inhoud

Kan iemand mij helpen met samenstellen =3 ?


XazorozaX

Aanbevolen berichten

Veel tekst, maar kan Iemand helpen ? Please ?

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?hij zal door mij voornamelijk gebruikt worden om mee te gamen, hierop moet hij echt worden gericht(Bf BC2 en dergelijk)

Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?

Rond de 800-900 euro denk ik, hoeft geen topper te zijn, maar wel GOED

Een merkcomputer of een samenstelling ? -

Aangezien samenstellingen over het algemeen beter en goedkopen zijn, een samenstelling

Ga ik overklokken ?

Nee

Ga ik later upgraden ?

waarschijnlijk wel, om de ontwikkeling gedeeltelijk bij te benen

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

UsB 3 kan later wel eens verdraait handig worden, maar voor de rest geen behoefte van dat soort dingen

Ga ik zelf assembleren ?

Waarschijnlijk via de webshop, maar mischien kan ik een vriend zover krijgen...?

Heb ik een besturingssysteem nodig ?laten we dat maar wel doen, een legitieme versie kan wel eens handig zijn :D

Ga ik zelf installeren ?

Natuurlijk :), daar is toch niets moeilijks aan ? net zo als je zelf opnieuw XP op een Pc zet?

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? erm, een mooie kast... De Antec Dark Fleet Series DF-85 is zeker mooi, maar waarschijnlijk ga ik voor een goedkopen/beter alternatief zodat ik meer geld voor prestatie's overhoud

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - muis toetsenbord boxen monitor, alles is al aanwezig en Recent.

Heb ik specifieke wensen ? - Gericht om goed games te spelen, zoals WoW en BF:BC2, en toch betaalbaar zijn

Ok, mijn verhaal:

Ik draai op dit moment alles op een pc van zo'n 6 jaar oud(vanwege mijn leeftijd hebben mij ouders die toen gekocht, niet wetend dat het een miskoop was omdat hij al meer dan een jaar in de winkel stond, en dus al van af het begin af achterliep :dong:) Deze kan sommige dingen nog net draaien, hiermee bedoel ik dan dingen als WoW/ Battlefield2(niet BC) op een resolutie van 800x600 met alle instellingen laag, om zo een framerate boven de 20 te krijgen...

Assasins creed 1 draait ie niet eens omdat de videokaart het niet kan trekken, al met al een verouderde en stress opleverende Pc dus...

Drastische tijd voor verbetering dus!

Nu ben ik een actief gamer, ook met zo'n pauper pc, en zou ik dus graag een nieuw systeem willen kopen( rand apperatuur zoals toetsenbord,boxen,muis en beeldscherm en dergelijke heb ik allemaal van goede (Moderne"xD zelf gekocht in de loop van tijd)kwaliteit

Maar er moet dus een nieuwe pc komen, en heb het hier met mijn ouders over, ik zal het grootste gedeelte zelf moeten betalen, maar t budget zal rond de 800 euro ofzo liggen.

(Zie mij als 17 jarige scholier, met bijbaan =) )

Nu ben ik op het gebied van Hardware over het algemeen onbekend voor een groot deel, en weet ik niet waar ik moet beginnen...

Bij diverse site's als Alternate en Azerty wezen kijken, vooral Alternate leek hier handig,

Maar daar is een probleem bij, want welke onderdelen zijn voor mij het beste geschikt ?, welke hebben nou echt de beste prijs/kwaliteit ? ik zie door het aantal onderdelen het bos niet meer....

Waar wil ik mijn computer voor gebruiken?

Over het algemeen Voor Gamen, (World of Warcraft(A), Battlefield BC 2, en soortgelijken)

(ik zou eindelijk wel eens een nieuw spel willen spelen dat iedereen ook doet tegenwoordig=3 ...)

Hier op zal het denk ik vooral moeten worden gericht. ik photoshop ook wel, en tekstverwerken gebeurt ook, Muziek en films kijken gebeurt ook, maar dat soort dingen vragen minder van een pc, en lukt zelfs op deze prehistorische pc nog :) (ik denk dus niet dat mijn computer als allrounder moet worden gezien, maar gericht op gamen ?)

Dus, kan iemand (het spijt me als dit heeeel veel is gevraagd) mij willen helpen/ voor mij een computer kunnen samenstellen? of weet iemand een die echt z'n geld 100% waard is, en geschikt is (om toch) serieus mee te gamen ? :) (zelfbouw sites worden zeker Ge-accepteerd :D, Lang leve de bijgekochte Assemblage mogelijkheden )

Legitieme versie van Widows 7 lijkt mij in iedergeval wel handig, 5,1 audio is wel mijn minimum,en het zou handig zijn als ik mijn 1920x1080( ja, ik weeet het... tv-scherm s=, Samsung SyncMaster 2333HD ) Monitor ervoor zou kunnen gebruiken...

oftewel, een (soort van) Gaming gerichte Pc, zonder randapperatuur van max +- 800euro, meer kan mischien/waarschijnlijk wel, maar liever niet :)

Marijn van der Graaf

aangepast door XazorozaX
Budget aanpassen
Link naar reactie
Delen op andere sites

sigsauer zou het niet ook kunnen met 2 gb om mee te beginnen? de meeste games hebben een minimum ram van 2gb en hij zou miss nog wat uit de oudere pc kunnen halen (al heb je de kans dat die te langzaam zijn om het goed bij te benen) en later zou hij dan nog het ram geheugen kunnen vergroten.

dit zou de kosten voor nu ook omlaag kunnen drukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk nu zelf ook al dat 2GB eigenlijk gewoon niet genoeg is, het werkt wel maar toch weer net niet soepel genoeg om er fatsoenlijk mee te kunnen gamen dus ik raad echt 4GB aan als je het voor games wilt gaan gebruiken.

Het zou zo'n 30 euro schelen maar hou er wel rekening meer er zit DDR3 geheugen in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Zat zelf ook te denken aan 4 GB, ja , de meeste doen het waarschijnlijk goed op2, maar ja, ik spendeer liever nu ook even wat meer dan later meteen weer 2 erbij moeten voegen.

Bedankt voor jullie sugerstie's ! Die van 900- ziet er verdraait goed uit voor een, vind ik echt redelijke prijs :)

Nu nog ff het budget goed overleggen, en even nadenken...

In iedergeval een mooie computer, waar ik dus later waarschijnlijk wel op verder ga upgraden :) (nooit geld weggooien!)

(Overigens , aangezien op azert zelf alle producten ook met doos staan, zou ik aan hun kunnen vragen of ze de doosjes ook mee sturen =D, Lijkt me Ganz Geil ....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.