Ga naar inhoud

[OPGELOST] Contextmenu


Ivan

Aanbevolen berichten

Alvast bedankt Karel,

In de bijlage zie je mijn "schoonheids"-probleempje. Ik erger me aan het feit dat de alfabetische volgorde niet wordt gerespecteerd met de opties Naar map kopiëren en Naar map verplaatsen . (zie bijlage)

De door jou doorgestuurde link geeft me niet de oplossing of vergis ik me?

Bekijk het eens aub

Mvg

Ivan

post-662-1417703716,5092_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard zijn deze opties niet zichtbaar normaal gezien en een bepaald programma zal deze toegevoegd hebben.

Controleer even het volgende:

1. Kies Start >> Uitvoeren.

2. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.

3. Kies in de Register-editor HKEY_CLASSES_ROOT >> AllFilesystemObjects >> shellex >> ContextMenuHandlers.

bekijk nu de onderstaande figuur.

kijk even na of bij jou ook 'copy to' en 'move to' er staan

indien deze er beide staan, klik je rechts en kies je verwijderen.

We gaan ze nu opnieuw toevoegen zodat ze normaal gezien nu in de juiste volgorde verschijnen:

Naar map verplaatsen

1. Kies Start >> Uitvoeren.

2. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.

3. Kies in de Register-editor HKEY_CLASSES_ROOT >> AllFilesystemObjects >> shellex >> ContextMenuHandlers.

4. Rechtsklik op ContextMenuHandlers en kies in het getoonde snelmenu Nieuw >> Sleutel.

5. Geef de naam Move To in.

6. Rechtsklik in het rechter scherm op Standaard en kies in het snelmenu de optie Wijzigen.

7. Geef in het dialoogvenster Tekenreeks wijzigen in het vak Waardegegevens de volgende waarde in {C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13} en klik op OK.

Naar map kopieren

1. Kies Start >> Uitvoeren.

2. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.

3. Kies in de Register-editor HKEY_CLASSES_ROOT >> AllFilesystemObjects >> shellex >> ContextMenuHandlers.

4. Rechtsklik op ContextMenuHandlers en kies in het getoonde snelmenu Nieuw >> Sleutel.

5. Geef de naam Copy To in.

6. Rechtsklik in het rechter scherm op Standaard en kies in het snelmenu de optie Wijzigen.

7. Geef in het dialoogvenster Tekenreeks wijzigen in het vak Waardegegevens de volgende waarde in {C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13} en klik op OK.

8. Sluit de Register-editor.

Kijk nu even na of deze nu goed staan. Zie figuur 2

groeten karel

post-2-1417703716,5303_thumb.jpg

post-2-1417703716,5487_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.