Ga naar inhoud

MS Access record wegschrijven


maverick

Aanbevolen berichten

Hallo,

Is het nog mogelijk wanneer mijn ms access programma vastloopt, nog een update query ofzo uit te voeren, zo kan ik bij het opnieuw opstarten van het programma zien dat het programma fout werd afgesloten aan de hand van de weggeschreven info uit die record???

Is dit mogelijk of op een andere manier misschien?

Grtz maverick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is niet mogelijk.

Maar je moet wel eerst de fout opzoeken in de tabellen naar de oorzaak.

Daarna kan je het wel eventueel corrigeren.

Een goede advies.

Bij comprineren moet je steeds zorgen dat je een tweede backup heb.

Access is en blijft onbetrouwbaar doch zeer goed bruikbaar.

De meest voorkomende dergelijk fout is programma code in VB ofwel weet access niet wat doen bij foutief ingave.

Daarom is het nodig om degelijke controle in te voeren door in VB code te laten controleren.

Ons programma werkt jaren zonder problemen en toch is onlangs een crash gebeurd.

Maar was snel weggewerkt.

De reden ervan dat er heel tijdelijk geen draadloos verbinding was tussen computer en NAS

Daarom dat je in tabel niet te veel verplichte veld met gegevens inbouwen.

Het is beter om in VB de controle te laten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag het om de volgende reden:

Bij loginsysteem zal er een 1 worden weggeschreven als iemand is aangemeld, meld hij terug af dan word er een 0 weggeschreven. Het probleem is wanneer het programma "crashet" dan word de 0 niet weggeschreven en zal access telkens de fout geven dar er al iemand is aangemeld.

Idee voor dit op te lossen?

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.