Ga naar inhoud

problemen met ram geheugen


lordzamigis

Aanbevolen berichten

ik heb over enkele dagen een nieuwe pc gekocht, er zitten 3 modules in van 2 gb dus in totaal 6 gb ram, bij de eerste opstart had ik er maar 4gb, kast opengedaan en even aan de modules gekeken of ze goed zaten (effe geduwd) alles oke. ik starte hem op nu had ik 6gb, maar telkens als ik mijn pc langer dan een uur fzo afleg en als ik hem weer opstart heb ik terug maar 4gb. (heb ze wel nog niet uitgehaald en er weer ingestoken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er volgens mij één latje niet in orde. Je moet altijd hetzelfde soort geheugen insteken. Zijn al de 3 latjes van hetzelfde mhz, merk, ...

Je mag geen verschillende merken of mhz mengen.

Veel kan ik je er niet over vertellen want hardware is mijn ding niet. Maar onze andere leden zullen zeker uw vraag lezen en proberen te antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Google kan ook een geheugenbank (dus waar je zo'n latje insteekt) defect zijn. Is dat mogelijk?

- Kan je even CPU-Z installeren (http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.55-setup-en.exe) en een printscreen maken van het tabje "Memory"?

Of gewoon zeggen wat voor soort geheugen daar staat en alle andere technische gegevens?

Let bij het installeren dat je de 3 vinkjes WEGDOET als hij vraagt om Ask toolbar te installeren. Klik dus NIET TE SNEL op OK.

Check je geheugen eens met memcheck

druk aan de linkerkant op free download

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.