Ga naar inhoud

beeld met streepjes


pr1mate

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik heb hier een pc van een tante bij me, die het niet meer doet. Deze start op maar geeft een foutmelding (niet goed afgesloten of dergelijke zegt ie) en vraagt dan om op te starten in veilige modus of op de normale manier. Hierbij zijn op de achtergrond een hele hoop streepjes te zien. Als hij dan verder opstart (op de normale manier) heb ik geen beeld meer. Volgens hun buurman zou dit aan het moederbord liggen, maar mijns inziens, kan dit niet aangezien hij gewoon opstart. Zou het aan de beeldkaart kunnen liggen?

De pc blijft wel verder draaien, er is enkel geen beeld.

Alvast bedankt!!

Bart

aangepast door pr1mate
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de videokaart driver opnieuw installeren.

Maar wel eerst in configuratiescherm / software gaan en daar Nvdia of ATI verwijderen.

Het is mogelijk dat Nvidia verschillende voorstellen doet en in dat geval kiest je display

Als je niet weet welke dan dit doen:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Ofwel merk en type opgeven indien het om een merkcomputer / laptop gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, net de drivers er terug opgezet. (via automatische installatie van hardware) en bij opstart terug het zelfde probleem. Hij blijft draaien maar beeld valt terug weg.

nu terug verwijderd en even proberen de drivers handmatig te installeren. Bij opstart (na verwijderen van drivers) zijn de streepjes wel nog steeds zichtbaar.

Net handmatig de driver er op gezet. Terug hetzelfde. De beeldkaart zal dus wss kaduk zijn zeker? :)

aangepast door pr1mate
Link naar reactie
Delen op andere sites

T is er ene van medion. Aldi toestanden dus :) ik kan de specificaties van de pc geven als je dat wil, dan zoek ik ze even op. Zitten geen doc's meer bij. Geen cd of dergelijke aanwezig. Die mensen van wie de pc komt, kennen er geen zier van, ik ben al blij dat er alles bij zit van hardware. (ze waren wel de voedingskabel vergeten :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Heb mijn eigen beeldkaart uit mijn pc gehaald en in die andere gestopt. Deze werkt zonder probleem en als ik de drivers er op zet, draait hij ook zuiver. Ik zal dus een nieuwe beeldkaart kopen en deze er op zetten. De vorige (kapotte) was een Nvidia Gforce 6700 XL. (geen HD) Naar wat moet ik dan zoeken, is er een kaart beschikbaar voor minder dan 100 euro? Alvast bedankt!!

ps ik ben een kaart aan het zoeken op komplett.be. iemand een idee? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.