Ga naar inhoud

PC geinfecteerd, verwijdering lijkt onmogelijk


Aanbevolen berichten

Dat niet alle "vuiligheid" wordt tegengehouden door je virusscanner komt doordat het niet altijd als virus herkenbaar is.

Dat is dan malware die je systeem overhoop kan halen zonder dat je virusscanner alarm slaat.

Om deze besmettingen op te ruimen is MalwareBytes een heel geschikte tool. Dit kan perfect geinstalleerd worden als aanvulling op je normale virusscanner. Wekelijks uitvoeren als routine en een extra controle als je virusscanner alarm slaat volstaan om je "proper" te houden.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat programma al op de pc, maar die kan er niks aan doen, hij vind niks in princiepe.

Ook het emisoft anti malware programma, (wat ik ook een goed programma vind) vind helemaal niks.

Het is echter een kwestie van tijd dat die Hupiqon!IK backdoor trojan er weer opstaat, hij instaleerd zichzelf.

Met de computer op safe modus vond spybot S&D wel een, zedo en een AdBrite spyware maar dat hielp ook niks na het verwijderen.

Intussen ( ik heb het al opgelost trouwens ) ben ik er achter dat mijn backup usb sticks allemaal besmet zijn geraakt.

Gelukkig hadden ze op de hijackthis site een tool om ze te reinigen met flash-desinfector.

Na mijn harde schijfen goed gewist te hebben en xp hergeinstaleerd te hebben lijkt alles opgelost.

Wat het nou precies was is een raadsel, het zat heel verstopt en beschadigde ook windows, heel hardnekkig.

Wat is jou of jullie advies voor spyware snanners trouwens, je kan toch ook beter die scanners kopen omdat ze dan ook bestanden scannen die gelijktijdig opstarten met windows bijvoorbeeld.

Als het echt mis is dan duikt de rotzooi weer op als je de pc weer herstart.

Dat MBAM en die emisoft anti-malware schijnen volgens mij wel goed te zijn, ook heb ik SUPERantispyware van cnet en die is ook wel goed en ook gratis maar hij vind minder dan die andere twee.

Ik hoor ook niet zoveel van Norman antivirus op deze site bijvoorbeeld terwijl in de pc winkel ze die juist adviseerden, volgens hun de beste.

Wat zal een ijzersterke combinatie zijn ? AVG antivirus samen MBAM of Emisoft ?

Ik zit te denken om een andere virus scanner te kopen want het is al de derde keer dat norman gewoon onderuit gemikt wordt door een virus, Norton is al veel stabieler naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste bescherming tegen allerhande besmettingen is nog altijd gezond verstand en een kritische blik op alles wat je zogezegd "moet" aanklikken op het web.

Je installeert een virusscanner en elke melding van besmetting die niet van je eigen virusscanner komt, negeer je gewoon. Dichtklikken met het rode kruisje maar zeker niet op ok of zo.

Blijft de vraag welke virusscanner je moet nemen?

Er zijn hele goede gratis virusscanners zoals Avira, Avast, Comodo en AVG

Je kan altijd MBAM installeren en wekelijks uitvoeren als aanvulling op je virusscanner.

Zelf gebruik ik al jaren AVG en tot nu toe nog geen problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.