Ga naar inhoud

Laptop wil niet meer opstarten


Caelistas

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een probleem met men 3 jaar oude laptop dat ik nog nooit niet ben tegengekomen, en bitter weinig help over vind na wat googlen.

Als ik men laptop (Packard Bell Easynote MB series 2008) met OS Windows 7 opstart blijft hij gewoon, na het laden van introscherm van fabrikant, vastlopen op een zwarte achtergrond en een flikkerind wit balkje/streepje in de linkerbovenhoek.

Het eerste wat ik dacht dat mijn harde schijf miss niet meer goed was aangesloten dus ik heb men laptop's harde schijf er uitgehaald, connectoren leken goed, en weer goed aangesloten, dit alles zonder enig resultaat.

Het tweede wat ik gedaan heb was men BIOS instellingen controleren: de harde schijf werd weergegeven in de BIOS (320 gb SATA), en mijn boot-order stond ook correct, eerst werd de cd/dvd (als nodig) gecontroleerd en eventueel geladen, daarna op de 2de plaats het opstarten van het OS.

Hierna, en nog altijd zonder enige verandering, besloot ik met mijn windows 7 dvd een system restore te doen.... het enige probleem is dat (ook al staat mijn boot order correct) de laptop de windows 7 dvd niet wil laden, en gewoon op het flikkerend balkje met zwarte achtergrond-scherm blijft staan, zonder enige verandering.

Ik had nog een oudere (maar nog werkende) andere harde schijf liggen, en hiermee heb ik juist hetzelfde allemaal getest, ook ZONDER resultaat. Ik kan zelfs niet eens alsik wil mijn schijf herformatteren...

Ik zou hier graag wat hulp over krijgen, voordat ik ermee naar de winkel ga gaan en heb voor een dure prijs ga mogen laten repareren. Ik moet weten of het puur hardwarematig is, ofdat het miss een andere oorzaak kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de laptop opstart en tokkelt op de F8 of F5 toets kom je dan op een menu uit waar je een keuze kunt maken?

Als dat zo is kies dan eens voor de optie " Laatst gekende werkende configuratie ".

Nee F8 en F5 doen helemaal niets, de enige 2 die werken zijn F2 (BIOS) en F11 of F12 dachtek (dat brengt een klein menutje op waarmee je de boot order nog eens apart kan aanpassen na het intro scherm.... en wat overigens niet nieuws brengt en het probleem niet oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst wil ik wel even melden dat alle helpers op dit forum dit VRIJWILLIG doen en dat ze ook nog andere verplichtingen hebben naast het forum dus een beetje geduld is hier wel aan de orde.:sad

Heb je tijdens het booten van de dvd wel op een willekeurige toets gedrukt als daar achter gevraagd word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je nog een pieptoon als de pc opstart?

1 korte piep is normaal.

Als er meer zijn, vormen deze een soort code (bvb 1 kort en 2 lang).

Geef deze piep code op samen met het merk van je BIOS.

Nee, enkel als ik op men klavier begin te tokkelen eens op het zwarte scherm met wit balkje.

---------- Post toegevoegd om 18:11 ---------- Vorige post was om 18:08 ----------

Nee spijtig genoeg had ik geen recovery partitie op men laptop, en nee het OS is niet onlangs vervangen, windows 7 heb ik er opgezet kort na zijn lanceerdatum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.