Ga naar inhoud

Aankoopadvies gevraagd


Aanbevolen berichten

Beste kenners, graag jullie hulp,

de nood aan een nieuwe pc dringt zich op.

De huidige is meer dan 3 jaar oud en ik ben hem echt beu. Maakt veel lawaai (altijd al gehad), loopt regelmatig vast, is onhandig groot, enz…

Specs van het huidig systeem :

Acer T671

Intel Pentium D (dualcore)

2 GB RAM

320 GB HD

kloksnelheid 3000 MHz

Profiel :

Internet, Office, veel muziek (maar geen zware toepassingen) af en toe filmpje.

Geen games.

Wat ik zoek in het volgende systeem :

- wegens beperkte ruimte: compact ! (maar hoeft geen laptop te zijn)

- liefst geen Mac

- snelhheid

- stilte ! (dus geen apparaat met overijverige blowers, temperatuur?)

- grote harde schijf is minder belangrijk

- stabiliteit

- moet weer een paar jaar meegaan

- Windows 7

- all in one ?

Zelf samenstellen? Nee, daar ga ik niet aan beginnen. (te weinig kennis, te veel rompslomp…)

Ik heb me niet echt vastgepind op een bepaald budget maar geen extreem dure zaken en ik wil liefst waar voor m’n centjes.

Samengevat: PC voor alledaags gebruik. Geen games. Compact, stil, stabiel en performant.

Laat maar eens wat horen. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je windows 7 zelf installeren? en is het goed als ik hem samenstel en dan er bij zet dat hij in elkaar moet worden geassembleerd door azerty (of andere winkel)?

is dit formaat te groot? 18.5 cm x 47.5 cm x 40.8 cm (het kan kleiner maar dan weet ik naar wat ik moet kijken)

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je windows 7 zelf installeren? en is het goed als ik hem samenstel en dan er bij zet dat hij in elkaar moet worden geassembleerd door azerty (of andere winkel)?

is dit formaat te groot? 18.5 cm x 47.5 cm x 40.8 cm (het kan kleiner maar dan weet ik naar wat ik moet kijken)

Als dat te doen is voor een leek, wil ik die Windows 7 nog zelf installeren ja. :)

De afmetingen hierboven zijn de afmetingen van mijn huidge kast. Het zou toch liefst compacter moeten zijn.

---------- Post toegevoegd om 22:03 ---------- Vorige post was om 22:02 ----------

Moet het draagbaar zijn of niet?

Nee dat hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet er ook nog een toetsenbord,muis bij en/of beeldscherm? speakers?

---------- Post toegevoegd om 23:08 ---------- Vorige post was om 22:57 ----------

voorlopig kom ik op dit uit

=1&product[243867]=1&product[240561]=1&product[249100]=1&product[240393]=1&product[41507]=1&product[204582]=1&product[289850]=1&product[243016]=1&product[7517]=1"]azerty

er zal iemand moeten controleren of de voeding die bij de kast in zit genoeg is voor deze samenstelling en voor de zekerheid is het misschien handig om te kijken of ik wat over het hoofd heb gezien bijv. dat iets niet op elkaar past.

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 cm x 36 cm x 35 cm is dit klein genoeg?

Als ik zo eens rondkijk, heb ik de indruk dat het nog kleiner kan. Als je kijkt wat Dell bijvoorbeeld in die Inspiron Zino weet te proppen...

Dat is pas compact! :-)

Ik ben die lompe kast echt beu!

Toch dank ik je al op voorhand voor je hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owkay ik weet genoeg. Nu over de kast: Wil je iets zoals dit of dit of dit? de afmetingen zijn respectievelijk in mm (Bx DxH) (338x400x109) (280x275x275) (193x280x208).

Het gaat hier om de vorm niet over hoe die er uit ziet. Dus dat je niet van minimalisme houd, dat kan aangepast worden, dit is gewoon mijn fav merk :P

Nu over hardware: Dat zal natuurlijk een beetje afhangen van welke kast je kiest (die eerste kun je ook krijgen met high profile PCI brackets dus het is flexibel).

Nu ik had, zonder kast, iets zoals dit in gedachten. Lekker algemeen systeem, als je echter een HEEL stil systeem wil dan kun je een SSD steken ipv een gewone HD. Nu heeft dat een meerkost en een beperkte opslagcapaciteit. Je kan ook voor een grote opslag capaciteit gaan maar dan zit je met een SERIEUZE meerkost. In het eerste spreken we over +100 a 150 euro met 60 - 80 GB als opslagcapaciteit. In het 2e zitten we al tegen de +250 a 300 euro maar dan heb je wel 120 - 160 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.