Ga naar inhoud

"usb device over current status detected"


percussive

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

"usb device over current status detected - system will shut down after 15 seconds" is de boodschap die plotseling voortdurend op mijn scherm komt. Mijn pc deed het nochtans perfect.

Het gaat om een ASUS moederbord, MZN-VM DVI met ADM processor. Na de eerste 'biep' volgt meteen een tweede met de gezegde foutmelding en valt de pc uit. Ik kom dus nog niet in de buurt van Windows.

Ik vind op diverse fora gelijkaardige berichten maar geen nuttige of heel verouderde tips en reacties. Het heeft vermoedelijk wel iets met een stroomprobleem te maken, maar daar ken ik echt niets van.

Iemand een idee?

Bedankt alvast!

Sam

Mvg

Sam

---------- Post toegevoegd om 19:09 ---------- Vorige post was om 19:04 ----------

Nog vergeten erbij te zeggen:

- Heb alle USB's uitgetrokken (Ipod, muis, toetsenbord, printer) maar verandert niks

- Geen stof of vuil in computerbak

Mvg!

sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Klik op Basic uploader

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet uw log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allebei voor jullie reacties!

@ Jean-Pierre: ik heb alle USB's al uitgetrokken maar de foutmelding blijft verschijnen

@ stegisoft: dat downloaden en uitvoeren van Everest wordt moeilijk, ik geraak niet eens in Windows + pc valt steeds uit na 15 seconden...

Mvg

Sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download everest op een andere computer en dan op usb-stick zetten.

Onderstaande ook meteen downloaden.

Doe beiden in veilig modus door uw computer op te starten en tokkelen op F8

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.