Ga naar inhoud

Computer upgraden + nieuwe laptop


Madome

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik wou wat randapparatuur kopen voor mijn computer en mijn zus heeft een nieuwe laptop nodig. Maar ik zou heel graag jullie mening hebben!

Voor een 2de scherm had ik dit in gedachten: Samsung SYNCMASTER P2450H - LCD-SCHERM - TFT - 24 - BREEDSCHERM - 1920 X 1080 - 300 CD/M2 - 70000:1 (DYNAMISCH) - 2 MS - 0.265 MM - HDMI, DVI-D, VGA - ZWARTE ROOS test prijsvergelijking prijs vegelijken Samsung SYNCMASTER P2450H - LCD-SCHERM - TFT -

Ik wou eens een groot scherm, en ik heb wat opgezocht en dit is toch een heel goed scherm als ik het zo hoor.

Waar ik nog over twijfel is een harde schijf om mijn oude computer te maken. Deze zou ik enkel en alleen voor msn messenger gebruiken, en eventueel voor eens iets op te zoeken op het internet. Wat zou de goedkoopste zijn?

Dit viel me ook op: Logitech WEBCAM QUICKCAM PRO 9000 test prijsvergelijking prijs vegelijken Logitech WEBCAM QUICKCAM 9000 - Belgi Dit lijkt me interessant voor de ingebouwde microfoon, en zulk een dure webcam met zo'n grote korting? Kun je niet laten liggen lijkt me. Mensen ervaring mee?

Extra RAM? Dan heb ik 7gb! OCZ GOLD LOW VOLTAGE 2 X 2 GB DDR3-1333 PC3-10666 PC GEHEUGEN (OCZ3G1333LV4GK) test prijsvergelijking prijs vegelijken OCZ GOLD LOW VOLTAGE 2 X 2 GB DDR3-1333 PC3-10666 PC GEHEUGEN (OCZ3G1333LV4GK) - Belgi

Nieuwe voeding: http://www.pixmania.be/be/nl/5955067/art/ocz/stealthxstream-ii-pc-voed.html Dit is waarschijnlijk de oorzaak van mijn probleem beschreven in volgende link. http://www.pc-helpforum.be/f111/probleem-ivm-grafische-kaart-27667/index2.html

Ik heb een quadcore processor, dus die is vast nog niet aan vervanging toe.

http://speccy.piriform.com/results/wQD9yNtEthRWBAW09EkL6Kt

^ mijn computer specs.

Alvast bedankt voor de meningen :)

Nu nog over de laptop voor mijn zus. Ze gebruikt deze enkel voor msn, internet, de occasionele photoshop. Dus deze mag vrij goedkoop zijn.

aangepast door Madome
Link naar reactie
Delen op andere sites

waar voor heb je 7 gb ram nodig?? kan me niks bedenken dat daar echt veel gebruik zou maken, ik denk dat je het met 4 gb zou moeten kunnen redden(dus nog 1 gb er bij).

wat voor een voeding heb je momenteel? 500W ? 550W?

de webcam ziet er wel goed uit maar ik weet er niet zoveel van af.

je processor zou inderdaad nog niet geupgrade hoeven te worden als je het mij vraagt.

2 beeldschermen voor 1 pc kan wel irritant zijn hoor (had op school 2 beeldschermen op een vriends laptop aangesloten en dan moest hij met de muis uit het ene beeld om naar het andere te gaan (niet bepaald ideaal om een shooter op te spelen).

is er nog een bepaalde grote dat je zus wil voor haar laptop?

hoelang moet de laptop het minimaal volhouden op accu?

een van deze 2 laptops is misschien wel wat voor haar:

0w5nl

222nl

deze zijn beide 16 inch en zouden allebeide photoshop redelijk moeten kunnen verdragen en ze hebben allebeide een 2 GHz dualcore dus zouden zon beetje alles wel moeten kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar voor heb je 7 gb ram nodig?? kan me niks bedenken dat daar echt veel gebruik zou maken, ik denk dat je het met 4 gb zou moeten kunnen redden(dus nog 1 gb er bij).

wat voor een voeding heb je momenteel? 500W ? 550W?

de webcam ziet er wel goed uit maar ik weet er niet zoveel van af.

je processor zou inderdaad nog niet geupgrade hoeven te worden als je het mij vraagt.

2 beeldschermen voor 1 pc kan wel irritant zijn hoor (had op school 2 beeldschermen op een vriends laptop aangesloten en dan moest hij met de muis uit het ene beeld om naar het andere te gaan (niet bepaald ideaal om een shooter op te spelen).

is er nog een bepaalde grote dat je zus wil voor haar laptop?

hoelang moet de laptop het minimaal volhouden op accu?

een van deze 2 laptops is misschien wel wat voor haar:

0w5nl

222nl

deze zijn beide 16 inch en zouden allebeide photoshop redelijk moeten kunnen verdragen en ze hebben allebeide een 2 GHz dualcore dus zouden zon beetje alles wel moeten kunnen doen.

Meer ram zijn toch betere prestaties? Dus hoe meer hoe beter?

Blijkbaar heb ik te weinig voeding voor mijn grafische kaart, maar ik weet niet precies hoeveel het is.

Het beeldscherm zou vooral zijn om m'n huidig te vervangen zodat ik deze voor m'n xbox kan gebruiken.

Verder maakt de grote niet echt uit, en de accu moet toch wel eventjes meegaan, maar niet langer dan normaal. Wat ze wel vroeg was een scherm dat duidelijk blijft als je het vanuit een andere hoek bekijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat er al een tijdje neit gereageerd is dus laat ik nog maar ff kijken of ik wat zie.

ik zie op pixmania eigenlijk weinig.

ik heb nu een 2 jaar oude laptop die 2.3 Ghz heeft en deze is een single core en heeft regelmatig problemen met photoshop dus ik vraag me af of het aan de processor ligt of videokaart, dus ik weet niet of je zus aan een single core genoeg heeft of niet.

ik zou zeggen dat dit misschien wel wat voor je zus is, maar ik weet niet hoe het zit met de inkijkhoek want dat kon ik niet vinden dus zul je dat zelf even moeten op zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.