Ga naar inhoud

Access 2007 - velden optellen


WMerlijn

Aanbevolen berichten

Is dit een oplossing voor u:

Bij Tabel_Dossier Query Stap1

Datum aanlevering

Daar vult je in Criteria dit: >0

Je gebruikt in uw database veel te lange namen en met spatie en dat is niet goed.

Dat maakt het moeilijker om alles goed te bekijken.

Daarbij kan je best duidelijk maken of het een tabel of een query is.

TblNaam of NaamT voor tabellen

Qnaam of NaamQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de lange namen werd ik mij gaande weg ook bewust. Zal ik ook gaan aanpassen.

Ik heb met de query ook gewerkt met >0 (of is not null)

Daarmee lukt het inderdaad om per record de niet lege velden op te tellen. Het gaat bij mij fout als de velden (datum in de toekomst) nog leeg is. Dan wordt de gehele record niet opgenomen in de query.

Tevens heb ik dan het probleem dat (bijvoorbeeld) bij de eerste 2 datumvelden van 2 records niet kunnen worden opgeteld of hier van een gemiddelde van genomen worden.

Dus wellicht ter verduidelijking:

1 record bestaat uit circa 6 datumvelden, waarbij per record de doorlooptijd vastgesteld moet kunnen worden. Ook als een aantal datumvelden nog niet zijn gevuld.

Daarnaast wil ik graag een gemiddelde doorlooptijd van alle records meten over (bijvoorbeeld) alle records.

Voorbeeld:

Record 1 heeft nu 4 stappen ondergaan en de doorlooptijd bedraagt 12 dagen.

Bij alle records duurt stap 1 gemiddels 3 dagen, stap 3 4 dagen, enz....

Ik hoop dat deze uitleg helpt om mij iets verder te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had wat vinkjes aan moeten zetten.... Ben nu aan het testen.

Mijn eerste reactie... was het zo simpel. Ik schaam mij.

Ik ga snel verder proberen. Dank u voor u hulp, maar ben bang dat ik in de nabije toekomst uw hulp wellicht nogmaals kan gebruiken.

Voor zover heel erg bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.