Ga naar inhoud

[OPGELOST] Works-bestand omzetten naar EXCEL


Papa69

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen ?

Hoe kan ik bestand van WORKS naar EXCEL omzetten ?

Works is van mijn PC geschrapt nadat ik OFFICE 2007 heb geinstalleerd maar heb nog enkele bestanden onder WORKS die ik graag naar excel had gezet. Maar blijkbaar kan WORKS niet gelezen worden vanuit EXCEL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maria.diels

Hoi BEN P,

Ik heb hetzelfde probleem (van works naar axcell) en heb met belangstelling je uitleg gelezen. Ik heb dus het programma gedownload, ern wat nu?

Van paste enz. heb ik geen kaas gegeten.

Wat kan ik nu met Quick Vieuw plus doem om mijn bestand in excell te krijgen?

Dank bij voorbaat,

Maria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Wanneer je Quick View Plus opent, druk je linksbovenaan op "File" en vervolgens op "Open another file for viewing". Je duidt dan je .WDB file aan en drukt op "Openen".

Je krijgt dan je bestand te zien in Quick View Plus. Om dit bestand over te zetten naar Excel, selecteer je al de gegevens. (je kan dit doen door simpelweg over de gegevens te slepen met je muis of door op het lege rechthoekje boven 1 en links van 'naam' te klikken). Vervolgens ga je naar Edit > Copy of druk je tegelijkertijd op de ctrl en C toetsen.

Nu hoef je enkel een leeg Excel document te openen en in de eerste cel te gaan staan en vervolgens tegelijkertijd op de ctrl en V toets te drukken en dan komen de gegevens mooi in je Excel document te staan.

Laat even weten of het gelukt is.

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.