Ga naar inhoud

Conflict (stroom) tussen D link en switch (DES 1005 D)


stegisoft

Aanbevolen berichten

Sammy3 per PB verstuurd:

Kunt u me helpen bij een conflict tussen mijn D link (draadloos internet) en de nadien door telenet geïnstalleerde switch (om draadloos digitale tv te kijken). De switch is enerzijds verbonden met zwarte bakje van telenet, met topcom bakje (wit bakje van telenet met flikkerende lichten dat ik ook terugvind achteraan mijn tv) en via een adapter aan de stroom. Vervolgens heb ik nog een D link (router met antenne) die ik verbonden heb met een blauwe netwerk kabel aan de switch. Deze D link was ook met een adapter aan de stroom verbonden maar ik merkte dat deze geen stroom meer gaf. Omdat ik dacht aan de slechte adapter, ben ik één gaan lenen bij de buren. Bij aansluiten ervan is deze onmiddellijk stuk gegaan. Ik zit dus met een stroomconflict. Ik kan nog digitaal tv kijken maar heb (sedert lange tijd) geen draadloos internet meer. Ik kan wel een netwerkkabel in de switch steken en deze met mijn laptop verbinden (dan heb ik wel internet). Kunt u me verder helpen of wend ik me tot Telenet?

Dank je

Sammy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed begrijp is het zo:

Modem --->switch Dlink DES1005---->Dlink router

1 Powerline die je in de stopcontact steek is aangesloten op de switch.

1 Powerline die je in de stopcontact steek is aangesloten op de digirecorder van de TV

Indien zo is dan is het correct doch je hebt een stroom conflict.

1) Dit kan te wijten zijn aan de slechte aarding van de stroom circuit ofwel is de adapter van de Dlink router niet goed.

2) Indien je meer dan 2 Topcom bakje hebt is het mogelijk dat je geen internet hebt. De oorzaak is mij onbekend doch het is ook onmogelijk om een vast IP adres toe te voegen.

We zullen een test moeten uitvoeren om de oorzaak te achterhalen.

Ik kies in dit geval tijdelijk geen draadloos netwerk verbinding.

Methode 1

Sluit de router rechtstreeks aan de modem. (Dus switch even eruit)

Dus van modem een netwerkkabel naar de aparte poort van de router.

Sluit nu uw computer / laptop met netwerkkabel naar de vrije poort van de router.

(Je dient wel tijdelijk draadloos netwerk uit te schakelen)

Indien geen probleem is dan volgende:

Methode 2

Sluit de topcom bakje met netwerkkabel aan de vrije poort van de router en ook bij de TV topcom bakje.

Om Digirecorder te laten werken moet je digirecorder weer opstarten door de stroom uit en aan te zetten.

Met de zender moet je dan klikken en dan zie je grijze strepen en doe dat daarna nog eens en dan hebt je gele strepen.

Kan je methode 1 als methode 2 uitvoeren zonder probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Alvast bedankt voor de snelle reactie. Je conclusie is correct doch het probleem is (nog) niet opgelost. Ik heb, zoals gevraagd, methode 1 uitgevoerd. Switch eruit gehaald, modem van telenet (zwart bakje) verbonden met router dmv een blauwe netwerkkabel (waarop d link geprint staat), modem heeft stroom alsook de router. De router D link heeft dan drie lichtjes, 1 van de stroom (power), 1 van LAN en 1 van WLAN. Wanneer ik dan echter mijn laptop de draadloze verbindingen laat zoeken, geeft hij (naast dat van de beveiligde verbindingen van de buur) 1 onbeveiligd aan. Dit noemt hij "default". Wanneer ik daarmee verbinding tracht te maken, gaat dit niet (ik heb geen verbinding en dus ook geen internet verkeer).

Het zal wel normaal zijn, maar ik vermeld het toch, ik heb wel twee verschillende netwerkkabels, zijnde één van blauwe kleur die ik, zoals hierboven vermeld, gebruik tussen modem en D link router en een tweede netwerkkabel van witte kleur die ik nu als tijdelijke oplossing gebruik om toch internet te hebben (kabel die door heel de woning loopt, grrr..)

De tweede methode heb ik ook gedaan maar dat geeft weinig effect op internetverkeer.

Groeten en bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je methode 1 uit gevoerd met netwerkkabel en zonder draadloos verbinding want dat is wel belangrijk.

Dan moet je wel methode 1 + 2 samen doen om alle vergisssing te vermijden.

Hebt je op die manier internet.

Ik zeg het nog eens zonder draadloos verbinding.

Bij xp is dat configuratiescherm / netwerkverbinding / met de rechtermuisknop op draadloos uitschakelen

Bij Vista is dat configuratiescherm / netwerkcentrum / netwerkverbinding beheren / met de rechtermuisknop op draadloos uitschakelen

Bij Windows is dat configuratiescherm / netwerkcentrum / Adapterinstelling / met de rechtermuisknop op draadloos uitschakelen

Het maakt niks uit welke kleur de netwerkkabel is als het maar UTP is.

Geeft op om welke windows het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft,

Nu heb ik het volgende geprobeerd:

Modem heeft stroom en router (D link). Vervolgens netwerkkabel tussen laptop en router (deze router heeft maar 1 aansluiting voor dergelijke fiche). Dit geeft geen internetverbinding. PC zegt dat LAN verbinding niet werkt.

Vervolgens heb ik netwerkkabel aan modem aangesloten en deze verbonden met pc. Dit geeft wel internetverbinding (LAN verbinding werkt wel). De router D link kan ik dan wel niet meer in dit systeem inschakelen (modem heeft, net als router, maar 1 aansluiting voor netwerkkabel). Ondertussen waren de twee powerlines van het digitale tv kijken uitgeschakeld. Hopelijk volg je mijn gekluns nog...Grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

De D link router is van het type DWL-2000 AP. Nu nog iets ontdekt, ik heb nog een adapter gevonden die aangesloten op deze router. Nu heeft alles stroom (modem, switch en router). Ik heb de router wel op een apart stopcontact (om het stroomconflict te vermijden). Nu zie ik op de router de lichtjes van WLAN ook branden (naast stroom en LAN). Bij de netwerkverbindingen heb ik de draadloze internetverbinding genaamd "default" (goeie sterkte en onbeveiligd) doch ik kan er geen verbinding mee maken. Ik denk als ik dat probleem kan oplossen, dat ik er ben (maar hoe doe ik dat?)

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.