Ga naar inhoud

Trage(re) PC na activering internet


Tommy L

Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb sinds gisteren Expressnet van Telenet op mijn iets oudere pc.

Dell Optiplex GX240 P4 1.6 Ghz - 512 MB RAM.

Voorheen was de computer vrij alert, ook bij het gebruiken van verschillende toepassingen tegelijk, bv. word document, nero burning tegelijkertijd.

Nu zit er dus internet aansluiting op i.s.m. Telenet Security Pack. Het internetten zelf gebeurd heel snel, maar bv. ondertussen even zoeken naar een bestand of een Word file openen, maakt dat dit vrij lang duurt. Je hoort ook constant de processor die zit overuren te maken.

Ik veronderstel dat dit vrij normaal is en deze toepassingen veel vergen van deze pc?

Alvast bedankt

Tommy

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste, kunt u het volgende misschien iets beter omschrijven?

Je hoort ook constant de processor die zit overuren te maken.

wat hoort u precies?

en het is goed mogelijk dat de internet beveiliging er voor kan zorgen dat alles wat trager word, het is namelijk al een oud beestje die pc ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's beeldspraak. Maar je hoort de pc dus constant werken, zelfs tijdens weinig belasting.

Ik heb het nog al gehoord dat het Security Pack van TN serieus je pc vertraagt. Neen, nog een andere pakket staat er niet op.

Zou AVG even goed zijn? Wat is jullie mening?

Tks

T

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu eens overgeschakeld op avast! en daar ben 'k wel tevreden over...

gratis (enkel mailtje moeten sturen) en die kan alles verwijderen :)

ook downloadde ik een rar-file waar 'k wist dat een trojan inzat, en ng voor hij volledig was maaktte hij van z'n oren, op en top dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een soort gekraak is dat je hoort is je schijf oud aan het worden vrees ik.

En heb nog al geweten dat pc's trager worden zodra er internet op wordt aangesloten.

Het "multitasken" voor deze pc wordt dan heel zwaar.

Meestal op te lossen met wat RAM, maar gje hebt al 512 wat in principe zou moeten gaan.

Maar zoals gezegd, best al een oude pc (en vermoedelijk oude schijf).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.