Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hotmail bijlage in Vista kwijt


barambilla

Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden stuurde ik een excel-bestand naar het hotmail-adres van een vriendin. Zij opende het via Windows Live Messenger op haar Vista-PC. Ze opende het bestand met Office 2007 en bewerkte het. De hele dag lang. Regelmatig drukt ze op "opslaan". Na enkele uren is het werk gedaan en ze slaat op en sluit het programma...

rara... Document onvindbaar.

Ik ben al gaan kijken in de secure temp-folder van outlook en rondgeneusd in Office, niets te vinden.

Iemand met een klare kijk op Vista?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

de zoekfunctie van vista is razendsnel.

u kunt eens proberen de naam van het document in te voeren of de gebruikte extentie (weet niet precies wat die van exel is, maar bij word is dit bijvoorbeeld .doc)

als het document op de pc staat vind u hem op deze manier zekerweten (door naar de extentie te zoeken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Yannick,

Bedankt voor je reactie, maar...

Been there, done that. De zoekfunctie geeft niet het gewenste resultaat. Zelfs als ik de hele pc laat doorzoeken met *.xls, vindt hij het document niet. Ik heb ooit een gelijkaardig probleem gehad met Gmail op een XP-PC, maar Vista is compleet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan al raden wat er gebeurd is.

Ze opent dat bestand en begint er meteen aan te werken.

Maar als je een bestand opent uit een mailtje komt dat in een soort tijdelijke (temporary) folder terecht...

Heb net de test gedaan (in XP wel) en pc vindt het ook niet meer terug.

Bij onlangs geopende documenten staat het ook niet...

Ik zal nog ns nadenken, maar vrees ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, precies wat Killer_qeen hierboven zegt.

ben bang dat het document dan niet op de pc staat.

heeft ze op opslaan als geklikt of op opslaan?

als ze op opslaan als heeft geklikt zou het op de pc moeten staan... (in feite dan)

maar als ze op opslaan klikt heb je groot kans dat het alleen maar in die temp file is opgeslagen en er dus een grote kans is dat het niet meer bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

u kan als laatste nog even zoeken op:

(.xlsx)

aangezien u vermelde dat het om Excel 2007 ging, de extentie is hier verschillend sinds de vorige versies

indien u niks vindt, dan vrees ik dat het bestand verloren is.

Een goede tip om dit te voorkomen:

- wanneer u de bijlage opent als u wenst te bewerken, kies je altijd OPSLAAN, en niet OPENEN. Sla het bestand voorbeeld eerst op in 'mijn documenten', bewerk het bestand, sla het op en verstuur het dan opnieuw in bijlage.

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.